نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 21:06

هویت نیروهای مسلح کشورمبتنی برولایتمداری،جهاد و امنیت آفرینی است

اراک-امام جمعه اراک گفت: هویت نیروهای مسلح کشور مبتنی بر ولایتمداری، جهاد و امنیت آفرینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک و ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی اظهار داشت: خدمت و مجاهدت مهمترین ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و امروز آموزش هم در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی، تربیتی و اعتقادی و هم در حوزه‌های فنی، اطلاعاتی و امنیتی باید در دستور کار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به تحولی که سطح منطقه و بین الملل شاهد هستیم امروز در سطح نیروهای مسلح بیش از هر زمانی با آموزش و تربیت نیاز داریم و خودکفایی توانمند سازی و به روز رسانی در همه ابعاد دفاعی و امنیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان همواره باید هوشیارانه و دقیق عمل کرد و انفعال در برابر دشمنان قابل قبول نیست و لذا آمادگی در زمینه پیشگیری، پیش بینی و مقابله در نیروهای مسلح باید صد درصد باشد و خوشبختانه جوانان غیرتمند ایران اسلامی با انگیزه دینی و انقلابی در میدان خدمت مجاهدانه حضور دارند.

امنیت پایه و زیرساخت هرگونه حرکت برای توسعه، پیشرفت، رفاه و اقتصاد کشور است

امام جمعه اراک افزود: امنیت پایه و زیرساخت هرگونه حرکت و گام برداشتن برای توسعه، پیشرفت، رفاه و اقتصاد کشور است و باید روز به روز در کشور تقویت شود، خدشه به امنیت گناه نابخشودنی است و نیروهای مسلح مجاهدان تأمین امنیت هستند و هویت نیروهای مسلح کشور مبتنی بر ولایتمداری، جهاد و امنیت آفرینی است.

وی ادامه داد: بخش‌های عقیدتی و سیاسی در نیروهای مسلح پشتوانه اراده، عزم و حرکت معنوی یگان‌ها هستند و موفقیت‌ها به برکت وجود این نهادها است و با توجه به اینکه امروز در جنگ اراده‌ها هستیم باید به مأموریت‌های سازمان‌های عقیدتی توجه ویژه شود.

دری نجف آبادی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته بیان کرد: امام خمینی (ره) بر قلوب مردم حکومت می‌کرد و با تکیه بر قدرت خداوند و پشتوانه مردم انقلاب اسلامی را روی کار آورد و به برکت هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و سربلندی است.

اساس و پایه رژیم صهیونیستی جنایت، خیانت و فساد است

وی با بیان اینکه اساس و پایه رژیم صهیونیستی جنایت، خیانت و فساد است، گفت: تا زمانی که این رژیم منحوس و جعلی در منطقه است امت اسلامی آرامش نخواهد داشت.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: به برکت نقش آفرینی جبهه مقاومت با محوریت انقلاب اسلامی رزیم منحوس صهیونیستی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و این رژیم از درون دچار فرسودگی و شکست شده است.

در پایان این مراسم از زحمات امیر محمد صادقیان تقدیر و امیر عباس کاظمیان به عنوان فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک و ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی معارفه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1198636

مهمترین اخبار ایران و جهان: