نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 14:32

ارائه 19 ساعت برق رایگان به کشاورزان همکار در مدیریت مصرف

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: کشاورزان در بازه زمانی پیک بار ۵ ساعت مصرف انرژی را کاهش می‌ دهند و در قبال آن ۱۹ ساعت برق رایگان استفاده می‌ کنند.

ناصری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه مختلف برای ایام پیک بار در سال جاری تدارک دیده که از جمله آن‌ها در حوزه مصارف صنعتی، کشاورزی و اداری است. 

 وی افزود: بر اساس مصوبه هئیت وزیران ادارات مکلفند با تغییر ساعات کاری اداری در بازه گرم سال، ۳۰ درصد مصرف برق خود را به نسبت سال ۱۴۰۰ کاهش دهند. 

 مدیر عامل شرکت توزیع برق استان  تصریح کرد: در خصوص مصرف برق در حوزه کشاورزی؛ کشاورزان در بازه زمانی پیک بار ۵ ساعت مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و در قبال آن ۱۹ ساعت برق رایگان استفاده می‌کنند. 

ناصری در خصوص مدیریت مصرف برق در حوزه صنعتی، گفت: مقرر شد ۱۲ ساعت در هفته در ایام غیر تعطیل و در ساعات پیک بار از واحد‌های صنعتی برای تامین انرژی استفاده شود و به منظور تشویق واحدهای صنعتی، انرژی مورد نیاز آنها تامین خواهد شد.
 
وی در پایان ضمن توصیه به واحد‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و همچنین شهروندان استان برای رعایت الگوی مصرف، تاکید کرد: با برنامه ریزی و ارائه بسته‌های تشویقی به مشترکین، سعی می کنیم در طول فصل تابستان عملا کمترین قطعی یا خاموشی داشته باشیم و شهروندان عزیز بتوانند با آرامش فصل گرم سال را سپری کنند.   

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1216080

مهمترین اخبار ایران و جهان: