نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 14:01

واحد تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی در زنجان راه‌اندازی می‌شود/ نیازکشوربه 35 هزار دستگاه ماشین آلات معدنی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در روزهای آتی عملیات اجرایی فاز نخست واحد تولیدی ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار چینی و با حضور مقامات استانی و ملی در شهرک شهید شهریاری زنجان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه فنی و کارشناسی راه‌اندازی این واحد تولیدی  ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی در استان اظهار کرد: چشم انداز در نظر گرفته شده از راه‌اندازی این واحد، آغاز به کار واحدی پویا همراه با تکنولوژی روز دنیا است تا بتواند علاوه بر رفع نیاز داخل کشور، بازار شرق آسیا و خاورمیانه را در دست داشته باشد.

 ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی افزود: ما بدنبال ایجاد مجموعه‌ای پویا و فعال در استان هستیم که تمام تولیدات خود را در ایران داشته باشد.

وی با اشاره به نیاز داخل کشور به 35 هزار دستگاه ماشین آلات معدنی عنوان کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار شرق آسیا و خاورمیانه را نیز پوشش خواهیم داد.

گلشنی تصریح کرد: این امر مستلزم مجهز بودن این واحد به تکنولوژی روز دنیاست تا بتوانیم با تولیدکنندگان کشوهایی همچون ترکیه رقابت کنیم.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در 3 فاز با حضور سرمایه‌گذاران چینی در استان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: در فاز نخست تولید لیفتراک، بیل مکانیکی و لودر در نظر گرفته شده و پیش‌بینی شده در 3 فاز مجموعاً 11 محصول تولید شود.

وی ادامه داد : استان زنجان در زمینه تامین قطعات، برق قدرت و قطعات آلیاژی مورد نیاز این واحد هیچ مشکلی ندارد.

گلشنی خاطر نشان ساخت: در روزهای آتی عملیات اجرایی فاز نخست این واحد تولیدی با حضور مقامات استانی و ملی در شهرک شهید شهریاری زنجان آغاز خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215936

مهمترین اخبار ایران و جهان: