نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 14:01

مقام ترکمن: ترکمنستان و آذربایجان مسیر کلیدی دالان میانی هستند

معاون مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان گفت: «عشق‌آباد» و «باکو» مسیر کلیدی دالان میانی است که ترانزیت از چین به اروپا از طریق آن عبور می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «باتیر آنایف»، معاون مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان، «عشق آباد» و «باکو» را نقاط کلیدی دلان میانی عنوان کرد.

معاون مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که دو کشور در تماس نزدیک قرار داشته و در راستای افزایش حمل و نقل ترانزیتی به صورت فعال همکاری دارند.

بنابر سخنان وی، باکو و عشق آباد در باره گسترش بیشتر همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل مذاکراتی را تاکنون را صورت داده اند.

وی افزود: ترکمنستان در حال تلاش برای ترانزیت در چندین مسیر است که دالان میانی، مسیر لاجورد‌ و برخی دیگر از پروژه‌های بین‌المللی جداگانه از آن جمله هستند.

مقام ترکمن ادامه داد: به عنوان مثال، اخیرا مذاکراتی بین نمایندگان ترکمنستان و هیات‌های دیگر کشورهای آسیای مرکزی در امتداد پروژه حمل و نقل چندوجهی «+ CASCA» (آسیای مرکزی، قفقاز جنوب و آناتولی) صورت گرفته است.

وی افزود: هدف ما این است که در اسرع وقت در مورد یکسان‌سازی تعرفه‌های حمل و نقل و ایجاد زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کانتینری به توافق برسیم.

به گفته این مقام ترکمن، توسعه حمل و نقل ترانزیتی فرصت‌های بزرگی را هم برای ترکمنستان و هم برای آذربایجان ایجاد می‌کند.

وی ضمن اشاره به وجود دیدگاه‌های مشترک زیادی بین دو کشور در این زمینه همچنین به مسیر دریایی «ترکمنباشی – باکو» که آماده سهم‌گذاری در ترانزیت بین‌المللی است، یادآور شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239236

مهمترین اخبار ایران و جهان: