نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 10:35

نشست استانداران هم مرز ایران و عراق نوید بخش افزایش تردد زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: نشست استانداران هم مرز و اقلیم کردستان عراق نوید بخش افزایش تردد زائران اربعین حسینی به عدد ۵۰۰ هزار نفر از مرز تمرچین‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیمان آرامون در حاشیه نشست استانداران هم مرز و اقلیم کردستان عراق با حضور وزیر کشور با بیان اینکه افزایش مراودات و کاهش زمان انتظار در داخل مرز ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: تمامی مواردی که باعث تسهیل تردد و ترانزیت در مرزهای استان آذربایجان غربی با اقلیم کردستان بود  با حضور استانداران و فعالین حوزه حمل و نقل و وزیر کشور مورد مشورت قرار گرفت . 

وی اضافه کرد: این اجلاس منجر به عقد تفاهم نامه هایی در حوزه توسعه مراودات مرزی شد که انشاءالله بتواند کارگشا و راهگشا باشد.

آرامون طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی را یکی از مهم‌ترین موارد مورد بحث در نشست استانداران هم مرز و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد و ادامه داد:  تمامی اقدامات زیرساختی در مرز تمرچین ایران و حاجی عمران عراق که سال قبل منجر به تردد بالای هجده هزار نفر  شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و نویدبخش تردد بیش از ۵۰۰ هزار زائر از طریق مرز تمرچین در سالجاری بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اذعان داشت: امسال بعنوان سال دوم اجرای طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین زیرساخت‌های لازم درحال توسعه بوده  و ترددها بیش از پیش تسهیل می شود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258436

مهمترین اخبار ایران و جهان: