نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 10:06

افزایش ۳ درصدی جابه جایی مسافر برون شهری در گیلان

رشت- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به افزایش ۳ درصدی جابه جایی مسافر برون شهری طی ۲ ماه گذشته گفت: در این مدت بیش از ۶۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی جابه جا شد.

غلامعلی نیک فهم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی دو ماهه امسال ۶۱۳ هزار و ۵۳۶ نفر مسافر در ۱۰۸ هزار و ۸۶۳ سفر به مقاصد داخل و خارج استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

نیک فهم با اشاره به افزایش ۳ درصدی جابجایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در بازه زمانی ۲ ماهه ابتدای سال جاری افزود: سهم جابجایی مسافر به تفکیک در بخش درون استانی ۶۴ درصد و در بخش برون استانی ۳۶ درصد بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۲۱ سفر توسط اتوبوس، ۱۳ هزار و ۷۴۹ سفر با مینی بوس و ۸۴ هزار و ۱۹۳ سفر توسط سواری انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت به ترتیب شهرستان‌های رشت با جابجایی ۳۵۷ هزار و ۲۶۶ نفر مسافر، بندر انزلی با ۴۲ هزار و ۸۲ نفر مسافر و لاهیجان با ۳۹ هزار و ۵۷۰ نفر مسافر بالاترین آمار جابجایی را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است؛ استان گیلان دارای ۱۰ پایانه مسافر عمومی (۶ پایانه در مالکیت شهرداری و مابقی در اختیار بخش خصوصی) بوده و ۳ هزار و ۳۱۳ راننده نیز در حوزه حمل و نقل مسافر استان فعال می‌باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276736

مهمترین اخبار ایران و جهان: