نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:33

یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت در نظر گرفته شده است

زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت در نظر گرفته شده است،

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع بهسازی و اصلاح رویه آزادراه زنجان – قزوین با برنامه‌ریزی انجام شده از سال گذشته برای انعقاد قرارداد با پیمانکار، اخذ اعتبار و احداث کارخانه جدید تولید آسفالت محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه دو اکیپ مجهز راهداری از ششم اردیبهشت ماه مشغول لکه‌گیری و اصلاح روکش آسفالت هستند، ابراز کرد: طول آزادراه زنجان – قزوین ۱۰۵ کیلومتر است و با توجه به برداشت از سیستم عکس‌برداری و آزمایش، اصلاح خرابی باند شمالی و جنوبی آزادراه با اولویت‌بندی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: از ابتدای تیرماه در باند شمالی اکیپ دیگری برای اجرای روش آسفالت حفاظتی نازک مستقر خواهد شد و درزگیری، اصلاح و قیرپاشی حفاظتی را در دستور کار داریم تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبار و تخصیص قیر اکیپ‌های عمرانی را تا پایان فصل کاری حفظ کنیم و تعطیلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه طول آزادراه زیاد است و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بهسازی ۲۱۰ کیومتر باندهای رفت و برگشت آزادراه زنجان – قزوین ۲ تا ۳ سال زمان نیاز است اما قول دادیم خرابی‌های شدید را مرتفع کنیم و این عملیات ادامه خواهد داشت.

قزوینیان در مورد کیفیت آسفالت تصریح کرد: آسفالت تولیدی هم در کارخانه تحت نظارت است و هم در زمان اجرا با نمونه‌برداری کیفیت آن کنترل می‌شود، البته باید در نظر داشت روکش آسفالت با کیفیت در چند لایه انجام می‌شود و کامل نشدن این لایه با افزایش بار ترافیکی می‌تواند به آسفالت صدمه بزند.

ایراد خزانه مانع واگذاری آزادراه زنجان – تبریز به راهداری شد

وی در خصوص وضعیت آزادراه زنجان – تبریز و وجود خرابی زیاد در سطح این محور یادآور شد: این محور کمامان در اختیار شرکت آزادراهی است، البته در سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی نیز پیگیر اخذ مجوز برای واگذاری این آزادراه از بخش خصوصی به دولت بودیم که پیشرفت زیادی داشت اما فعلا به دلیل ایرادهای خزانه دولت این امر محقق نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تا زمانی که آزادراه زنجان – تبریز در اختیار راهداری نباشد، اجازه هزینه برای آن را نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آزادراه در اختیار شرکت آزادراهی است و در خصوص اصلاح محور کوتاهی کرده، به شدت گله‌مند هستیم، بنابراین فعلا با هزینه‌های اندک در خصوص نگهداری تابستانی و زمستانی اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی تأمین اعتبار را مهمترین چالش در بهسازی محورهای مواصلاتی دانست و گفت: اعتبارات برای راه‌های روستایی از منابع استانی و برای راه‌های اصلی از سازمان راهداری تأمین می‌شود و امسال تلاش داریم ۱.۵ تا ۲ برابر سال گذشته آسفالت‌ریزی در سطح جاده‌ها اتفاق بیفتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275436

مهمترین اخبار ایران و جهان: