نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 08:44

هیچ امامزاده ای منزلت حضرت معصومه (س) را ندارد

قم- استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امامزادگان بسیاری در قم و کشور حضور دارند، اما هیچ کدام به اندازه حضرت معصومه(س) منزلت و جایگاه ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان شامگاه پنجشنبه در اجتماع دانشجویان دختر سراسر کشور که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) در حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد در سخنانی با تبریک میلاد دخت موسی بن جعفر (ع) اظهار داشت: یکی از دلایلی حضرت فاطمه معصومه (س) ازدواج نکرده بود این موضوع بود که کسی در شأن حضرت معصومه (س) نبود که با وی ازدواج کند، مسئله‌ای که در خصوص حضرت مریم نیز صدق می‌کند و آن حضرت بدون آنکه ازدواج کند مولود با برکتی داشته که بعد از قرن‌ها، انسان‌های بسیاری پیرو حضرت مسیح (ع) هستند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امامزادگان بسیاری در قم و کشور حضور دارند، اما هیچکدام به اندازه حضرت معصومه (س) منزلت و جایگاه ندارند.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: ایشان و عاقله و فاضله بودند و در دوران نوجوانی زمانی که حضرت موسی بن جعفر (ع) در خانه حضور نداشتند، سوالات علمی شیعیان را پاسخ می‌دادند و جالب آن است که وقتی آن افراد این سوالات و پاسخ آن حضرت را در دیدارهای بعدی با امام موسی کاظم (ع) از او می‌پرسیدند، همان پاسخ‌ها را دریافت می‌کردند و اولین ویژگی حضرت معصومه (س) عالم بودن ایشان است.

حجت الاسلام پناهیان ابراز داشت: امروز دختران دانشجو در ایران بیش از کشورهای دیگر و همچنین بیش از پسران است و این امر نشان از حضور اجتماعی دختران در عرصه کسب علم و دانش است.

وی با اهمیت شمردن نقش زنان و مادران در تاریخ کشور افزود: رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند به برکت مادران و زنان بوده که آنان را ترغیب و از آنان حمایت می‌کردند و انقلاب اسلامی ایران در همه برهه‌های انقلاب و پس از انقلاب، مدیون نقش آفرینی بی بدیل زنان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غرب می‌خواهد ارزش‌های دینی و اسلامی را از جامعه ما برچیند بیان داشت: یکی از موضوعاتی که جوامع غربی با آن به مخالفت می‌پردازند موضوع حجاب است در حالی که حجاب، مظهر قدرت و مهربانی زن است.

وی عنوان داشت: گاهی بخشی از مردان جامعه نمی‌توانند خود را کنترل کنند که رعایت حجاب از سوی زنان سدی در برابر خواسته‌های شیطانی این افراد است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: دختران جوان وقتی حجاب می‌گیرند و آن را سبک زندگی خود قرار می‌دهد در حقیقت به دیگران مهربانی می‌کند و از سویی قدرت خود را به نمایش می‌گذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222180

مهمترین اخبار ایران و جهان: