نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:34

فرزند آوری دغدغه آحاد جامعه باشد/ شرایط بحرانی جمعیت در کشور

گرمسار- امام جمعه گرمسار با بیان اینکه فرزندآوری امروز واجب‌ترین موضوع جامعه است، گفت: به تعبیر رهبری فرزندآوری امروز باید دغدغه مسئولان و آحاد جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمسار به میزبانی مصلای نماز جمعه این شهر ضمن بیان اینکه فرزند آوری از اوجب واجبات است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فرزند آوری تعابیر بسیار تکان‌دهنده و نگران کننده‌ای دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نابسامان توصیف کردن فرزند آوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه معظم‌له آینده پیری جمعیت را هولناک توصیف کرده‌اند، افزود: تلاش در زمینه فرزند آوری و ترویج آن یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم، فرزند آوری است، بیان کرد: مهمترین وظیفه مسئولان بحث جمعیت است لذا مسئولی که درباره جمعیت دغدغه نداشته باشند و تلاش نکند، خواسته یا ناخواسته خیانت می‌کند.

آرامی با بیان اینکه مهمترین واجب امروز فرزندآوری است، گفت: مهمترین دغدغه مسئولان باید جمعیت باشد چرا که جامعه امروز هم با پیری روبرو شده است.

وی افزود: مردمی که دلداده ایران، اسلام و انقلاب هستند و زندگی آینده خودشان برایشان اهمیت دارد باید نسبت به فرزندآوری دغدغه مند باشند چرا که اگر فرزندآوری کاهش یابد مردم ایران چه مسلمان و غیرانقلابی چه ولایی و چه غیرولایتمدار نمی‌توانند زندگی خوبی داشته باشند.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه خیرانی که به مسجد سازی، حسینیه سازی و در حوزه درمان و.. ورود می‌کنند باید در مقوله جمعیت هم ورود داشته باشند، تاکید کرد: درمان ناباروری به صورت رایگان و با کمک گیری از ظرفیت خیران یکی از اولویت‌های ما باشد.

آرامی با بیان اینکه باید به جوانان در مقوله فرزندآوری کمک کرد، گفت: بزرگ‌ترهای فامیل می‌بایست به کمک جوان‌تر ها بیایند و بخشی از هزینه‌های فرزندآوری را تقبل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ازدواج آسان باید ترویج شود، افزود: ۱۲ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج در کشورمان وجود دارد که اگر شرایط ازدواج همین افراد تسهیل شود می‌توانیم شاهد باشیم که مشکل فرزندآوری و جمعیت حل شود.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه باید جلوی سقط جنین گرفته شود چرا که حرام شرعی و گناه کبیره و مصداق قتل است، گفت: تصور دو هزار سقط جنین در یک جامعه اسلامی باور کردنی نیست لذا در دین اسلم نیز درباره قتل و اینکه گناه کبیره و بزرگی محسوب می‌شود، بارها و بارها تاکید شده در نتیجه باید این امر جدی گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223036

مهمترین اخبار ایران و جهان: