نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 14:10

مشکل پارکینگ، قصه تکراری نمایشگاه کتاب/ درهای مصلی به روی مردم بسته است

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب مردم با مشکل پارکینگ مواجه هستند و گویا پارکینگ قصه تکراری هر سال نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس سومین روز نمایشگاه کتاب تهران در حالی با استقبال بالای مردم مواجه است که عموم علاقه‌مندان با مشکل پارکینگ مواجه هستند. البته درصد بالایی از مردم از طریق مترو به مصلی می‌آیند اما طبیعی است برخی خانواده‌ها و افراد امکان حضور با مترو را ندارند و با خودرو شخصی می‌آیند، اما برای آنها فکری نشده است.

خبرنگار فارس پس از شنیدن گلایه‌های متعدد مردم به سراغ درهای مختلف مصلی رفت و مشاهده شد که همه درهای مصلی به روی مردم بسته است، البته پارکینگ خیابان شهید بهشتی که عمومی است با ظرفیتی محدود پذیرای مردم است که آن هم حدود ساعت ۱۰:۳۰ ظرفیتش تکمیل شده بود، البته فعالیت این پارکینگ ارتباطی با نمایشگاه ندارد و همه ایام سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارکینگی هم چند خیابان پایین‌تر از خیابان شهید بهشتی و در محدوده خیابان شهید مفتح قرار دارد که با توجه به دوری مسیر چندان به کار بازدیدکنندگان نمی‌آید. زیرا کسی که امکان استفاده از مترو را ندارد قطعاً نمی‌تواند مسافت زیادی را پای پیاده تا رسیدن به مصلی طی کند.

در این میان یک در هم در محدوده بزرگراه حکیم ویژه ناشران و غرفه‌داران است که با برچسب مخصوص می‌توانند تردد کنند. دیگر پارکینگ‌ها و درب‌های مصلی یا بسته است و یا فقط به مسئولان و مقامات اختصاص یافته است.

طراحی مصلای امام خمینی (ره) به گونه‌ای است که فضاهای بسیاری در آن به عنوان پارکینگ درنظر گرفته شده، خصوصاً در شمال و جنوب مصلی که این فضاها می‌تواند حجم بسیار زیادی از مشکل پارکینگ نمایشگاه کتاب را حل کند. اما مسئولان آسان‌ترین راه را انتخاب کرده و با بستن همه درهای مصلی به روی مردم کار خود را راحت کرده و مشکلات مردم را چند برابر کرده‌اند.

عدم اختصاص پارکینگ به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب سبب بروز مشکلات زیادی در خارج از مصلای امام خمینی (ره) شده است تا جایی که ترافیک ناشی از سردرگمی مردم بزرگراه حکیم، خیابان قنبرزاده و خیابان شهید بهشتی را در برگرفته و علاوه بر آن بازدیدکنندگان ناچار هستند، خودروهای خود را در محدوده محله عباس‌آباد، خیابان شهید بهشتی و خیابان پاکستان پارک کنند و این‌گونه مشکلات زیادی هم برای اهالی این محله‌ها ایجاد شده است.

گویا ماجرای بسته بودن درهای مصلی به روی مردم همه‌ساله باید تکرار شود و امید است مسئولان مصلای امام خمینی (ره) حداقل از روز چهارم درهای پارکینگ‌ها را به روی مردم باز کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206236

مهمترین اخبار ایران و جهان: