نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 14:10

قنات روستای بیژائم سربیشه با همت بسیج سازندگی افتتاح شد + تصویر

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: فاز اول قنات روستای بیژائم با ۳۳۴ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

به گزارش مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای بیژائم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه امروز به نمایندگی از پروژه‌های احیای قنوات طی هفته بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد.

وی افزود: کاری اجرایی این قنات با همکاری مردم و طی تفاهم با جهاد کشاورزی به پایان رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان این‌که اعتبار هزینه شده برای این قنات ۳۳۴ میلیون تومان است، گفت: فاز اول این پروژه به اتمام رسیده است.

هنری عنوان کرد: با توجه به اینکه موضوع آب کشاورزی یکی از نیازهای مردم خراسان جنوبی است، اولویت فعالیت های عمرانی در حوزه بسیج سازندگی نیز طی چند سال گذشته پروژه های آب کشاورزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی یکسال گذشته ۱۶۱ پروژه مرتبط با آب کشاورزی شامل احیا و مرمت قنوات، استخرهای ذخیره آب، کانال انتقال آب و لوله گذاری مزارع با کمک مردم اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بخش قابل توجهی از کمکها را از طرف خیرین و گروه های جهادی مهمان و بومی استان داشتیم.

هنری با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده دولتی و از طرف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بوده، گفت: ان شاءالله امسال این حمایت های مالی تداوم پیدا خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای تفاهمی که با مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) داریم امسال آغاز طرح اجرایی موضوعات مربوط به آبخیزداری و احیای قنوات در قالب طرح از آبخیز تا جالیز را هم در سطح استان خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ان‌شاءالله با این اقدام جهشی طی سالهای آینده بخش اعظمی از مشکلات مرتبط با موضوعات آب کشاورزی در سطح استان مرتفع خواهد شد.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202680

مهمترین اخبار ایران و جهان: