نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 10:05

برگزاری اختتامیه جشنواره موسیقی «نغمه های رضوی سرحد» در تایباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی «نغمه های رضوی سرحد» در آستانه میلاد امام رضا(ع) به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

جابر آفریدون در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد، اظهار کرد: در آستانه میلاد امام رضا(ع) مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی مقامی «نغمه های رضوی سرحد» به میزبانی شهرستان تایباد و در مجتمع فرهنگی هنری مفاخر برگزار شد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد افزود: این جشنواره موسیقی مقامی با هنرنمایی ۱۵۰ نوازنده و منقبت خوان از شهرستان های خواستگاه دوتار برگزار شد که هنرمندان در مدح علی ابن موسی الرضا(ع) خواندند و نواختند. 

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه جشنواره نیز در شهرستان تربت جام برگزار شد و این تعداد هنرمند از شهرستان های تایباد، تربت جام، باخرز، خواف، سرخس و صالح آباد به روی صحنه رفتند. 

آفریدون بیان کرد: جشنواره موسیقی نغمه های رضوی سرحد به مدت یک هفته ادامه یافت و هنرمندان در شهرستان های مذکور در این مدت به اجراهایی مانند تکنوازی، همنوازی و منقبت خوانی پرداختند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف این محفل هنری، گرامیداشت یاد و خاطره اساتید موسیقی مقامی خراسان یعنی مرحوم نظرمحمد سلیمانی، مرحوم لطف الله عطایی و مرحوم علی اصغر افراز است. 

وی خاطرنشان کرد: دوتار بخشی از فرهنگ مردم سرحد و مرزنشین خراسان است و نوازندگان در طول تاریخ، از آن در راستای بیان ارزش های اسلامی، عرفانی و الهی بهره برده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1248736

مهمترین اخبار ایران و جهان: