نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 14:16

۶۰ درصد از اعتبارات به بقاع ایلام تخصیص یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر یا تجهیز اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان ایلام تصویب شد که از این رقم ۶۰ درصد آن تاکنون اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: با تلاش و پیگیری استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و در راستای مسئولیت های اجتماعی اعتبارات خوبی به مساجد و بقاع متبرک استان اختصاص یافت.

وی به برگزاری مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: ثبت‌ نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در ۱۳ رشته از 16 اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ خرداد سال جاری ادامه دارد که علاقه‌مندان با مراجعه به درگاه quraniran.ir در این دوره از مسابقات شامل چهار بخش آوایی انفرادی، گروهی، معارف عمومی و معارف تخصصی ثبت‌ نام کنند.

 مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ایلام یادآور شد: بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ کل، ۲۰، ۱۰ و پنج جزء، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی، بخش گروهی در مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، معارف عمومی در حوزه ترجمه سوره‌های یس و الرحمن و معارف تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه از محورهای این دوره از مسابقه است. 

 وی بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ نفر تاکنون شرکت کرده اند، ادامه داد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در تیر و مرداد ماه سالجاری در بقاع متبرکه استان و مرحله کشوری نیز در آذر ماه به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

وی ایلام دارای ۴۵ بقعه متبرک است که به مناسبت پنجم ذی القعده و روز ملی امام زادگان هیات امنا و خادمان ۱۰ بقعه شاخص استان تجلیل شدند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1249436

مهمترین اخبار ایران و جهان: