نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:28

ایجاد بازار فروش صنایع دستی اصفهان در شهرهای خواهر خوانده

اصفهان - شهردار اصفهان از ایجاد بازار فروش صنایع دستی استان در شهرهای خواهرخوانده بر اساس سلایق و نیاز آن مکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته صنایع دستی اظهار داشت: به منظور ایجاد بازار فروش صنایع دستی در شهرهای خواهر خوانده به صورت دوره‌ای و مناسبتی همچون هفته فرهنگی اصفهان یا به صورت غرفه‌های دائمی متناسب با سلایق مردم آن شهر در دست بررسی و دستور کار است.

وی با بیان اینکه شهرهای خواهرخوانده یک ظرفیت بین المللی است که باید از آن در راستای اقتصاد شهر بهره برد، افزود: در سال گذشته بصورت پیوسته و. مکر. بازارچه‌های عرضه محصولات فرهنگی شهر اصفهان در نقاط مختلف دایر شد که بازخوردهای خوبی داشت.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شرایط تعامل با شهرهای خواهرخوانده در حال حاضر پس از یک دوره انقباض ارتباطی، برای اصفهان بیش از پیش فراهم شده است.

وی به ویژگی سازگاری و خلاقیت مردم اصفهان اشاره کرد و گفت: الزاماً مردم اصفهان بدنبال اعمال سلایق سنتی نیستند و همواره از روش‌های مدرن بهره بردند که نیاز است بازارچه‌هایی برای عرضه هنر مدرن صنایع دستی ایجاد شود، البته ارتباط برقرار کردن مخاطب به ذائقه مردم و هنر و خلاقیت هنرمند بستگی دارد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه هیچ جنگی میان سنت و مدرن قائل نیستیم زیرا معتقد هستیم زنجیره تحول بشری پیوسته است و همه آن در هر مقطع زمانی، قابل احترام است، افزود: هنرهایی که توسط هنرمندان جوان خلق می‌شود زنجیره را کامل می‌کند، بنابراین این خلاقیت‌ها در تعارض با گذشته ما نیست که در همین راستا مدیریت خلاقیت و نوآوری در شهرداری فعال است، لذا از ایده‌های نو در این زمینه استقبال می‌کنیم.

توریست‌های چینی به شهر اصفهان تعلق خاطر دارند

شهردار اصفهان از تعلق خاطر توریست‌های چینی به شهر اصفهان خبر داد و. افزود: طی دو هفته گذشته تورهای گردشگری بسیاری از کشور چین به اصفهان، شیراز و تهران داشتیم که در نوع خود بی نظیر است هر چند استقبال بیشتر بود اما هال های اصفهان جوابگوی تعداد گردشگران چینی نیست.

وی خاطرنشان کرد: وزیر مختار چین، پیشنهادهایی را برای رونق بیشتر گردشگری در اصفهان ارائه کرده است تا با برگزاری رویدادهای فرهنگی این بخش گردشگری رونق پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268480

مهمترین اخبار ایران و جهان: