نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 12:11

دختر جوان آبدانانی هنگام تحویل به اورژانس فاقد علائم حیاتی بود

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دختر فوت شده آبدانانی با علائم حیاتی پایین توسط خانواده اش تحویل نیروهای اورژانس داده شده بود.

دکتر صیدنور علیمرادی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: نیروهای اورژانس دختر جوان آبدانانی که دیروز فوت شد را با علائم حیاتی و سطح هوشیاری پایین تحویل گرفتند.

وی توضیح داد: دیروز یکشنبه ۱۴ خرداد ‌ساعت ۱۴:۵۶ اورژانس پیش بیمارستانی آبدانان وضعیت یک بیمار با کاهش سطح هوشیاری ضعیف را طی یک تماس تلفنی به این ‌مرکز فوریت‌های پزشکی دریافت کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یادآو شد: بیمار به اسم منصوره سگوند با ارست (ایست) قلبی تنفسی و سیانوز (کبودی) در حیاط خانه توسط جمعیت حاضر در محل حادثه به پرسنل اورژانس تحویل داده شد.

وی افزود: عملیات احیاء بیمار در داخل حیاط منزل شروع و سپس داخل آمبولانس تا بیمارستان ادامه داشت و در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه فرد مذبور در حین cpr (احیا ) تحویل کادر درمان بیمارستان شد.

 رئیس‌ بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان نیز در این باره توضیح داد: بیمار هنگام تحویل فاقد هرگونه علائم حیاتی بود و بلافاصله عملیات احیاء (cpr) توسط پرسنل اورژانس بیمارستان شروع شد ولی پس از یکساعت تلاش، متاسفانه این اقدامات درمانی بی‌نتیجه بود.

دکتر ایرج صفری رئیس‌ بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان ادادمه داد: باتوجه به عدم بازگشت علائم حیاتی در بیمار، در ساعت ‌۱۶:۱۰ دقیقه با دستور پزشک اورژانس عملیات درمانی و احیا متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه های ضد انقلاب و معاند از مرگ این جوان آبدانانی سو استفاده کرده و مرگ وی را به حکومت ارتباط داده بودند.

هفته گذشته نیز مرگ یک جوان دیگر از شهرستان آبدانان باعث شد این سانه ها باز هم علت فوت وی را حکومتی معرفی و القا کنند که خانواده وی صراحتا این موضوع را تکذیب کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263036

مهمترین اخبار ایران و جهان: