نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 11:23

دستگاه قضا به دنبال اصلاح کردن منشأ اختلافات و مشکلات باشد

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برخی مسائل و نقاط باعث بروز اختلاف و پرونده سازی می‌شوند و نیاز است دستگاه قضا به دنبال اصلاح کردن منشأ این اختلافات و مشکلات باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عابدینی به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، ضمن تقدیر از خدمات دستگاه قضائی استان اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های دکتر بهشتی، ایمان و اعتقاد آن مرد بزرگ بود و این اعتقادات قلبی، ایمان به خدا و آخرت به او بزرگی بخشیده بود.

وی ادامه داد: صبر و استقامت شهید بهشتی هم ستودنی بود، شرایطی برای شهید بهشتی به‌وجود آورده بودند، تهمت‌ها و توهین‌هایی به سمت ایشان سرازیر می‌شد که قابل درک نیست اما خدا همراه ایشان بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر در مسئولیت‌هایی که داریم خدا به داد ما نرسد و حکمت در کار نباشد کار ما مشکل خواهد شد، هر آیه‌ای از قرآن سرشار از حکمت است، اگر قلب ما با قرآن نورانی شود مشکلات به چشم ما نمی‌آید، برای ادامه کار شوق پیدا می‌کنیم و ناملایمت‌ها برای ما تشویق محسوب می‌شود

وی اظهار کرد: مبارزه با فساد را باید تشویق کرد، البته در هر کاری ممکن است افراط و تفریط باشد، ممکن است فردی دم از عدالت بزند و در این میان آبروی یک نفر را هم ببرد، این‌ها باید مدیریت شود که درست در پی عدالت‌خواهی باشیم، شما باید از عدالت‌خواهان حمایت کنید، اگر شما از عدالت‌خواهان حمایت کردید، آن وقت می‌توانید عدالت‌خواهان را هدایت کنید تا درست عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری کنند و بر کار آنان هم نظارت کنید، یعنی افراط و تفریط را مدیریت کنید.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: منشأ اختلافات را باید اصلاح کرد، اگر بر اجرای قانون نظارت شود، جلوی تشکیل صدها پرونده در روستاها و شهرها گرفته می‌شود، برخی نقاط پرونده‌ساز هستند، باید اصلاح شوند تا جلوی مشکلات گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321136

مهمترین اخبار ایران و جهان: