نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 18:00

«رویداد اردبیل ۲۰۲۳» محدود به کشورهای عضو اکو نشود

اردبیل- استاندار اردبیل با اشاره به تقاضای کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سفر به اردبیل گفت: برنامه‌های «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» را نباید محدود به کشورهای عضو اکو بکنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حامد عاملی در جلسه با معاون گردشگری کشور در محل وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه مصوبه هیئت دولت برای تشکیل ستاد ملی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت مناسبی برای گردشگری کشور است، اظهار کرد: با توجه به تقاضای بسیار زیاد کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سفر به اردبیل نباید برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را محدود به کشورهای عضو اکو بکنیم.

وی با اشاره به لزوم بهره‌برداری حداکثری از فرصت باقی مانده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳، تاکید کرد: از زمان مطرح شدن رویداد اردبیل ۲۰۲۳، تولید محتوا در فضای مجازی در مورد اردبیل افزایش چشم‌گیری داشته است که ضرورت دارد تمهیدات لازم را برای برگزاری تور اینفو برای فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای در این راستا اتخاذ کنیم.

استاندار اردبیل برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و گفت: ما نیاز داریم که دهکده‌های گردشگری، مجموعه‌های اقامتی استاندارد و سایر تأسیسات گردشگری را در استان نیاز داریم و در این راستا آماده هستیم با کمک وزارتخانه تور سرمایه‌گذاران را برگزار کنیم.

عاملی ادامه داد: برخی بناها و محوطه‌های تاریخی ظرفیت جذب گردشگر و معرفی اردبیل در سطح ملی و بین‌المللی را دارند که در این راستا ما پروژه ساماندهی بافت تاریخی اردبیل از جمله بازار تاریخی اردبیل و محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را در نظر داریم که باید معاونت میراث‌فرهنگی وزارتخانه در این زمینه با سایر نهادها تعامل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد گردشگری باید در کل دستگاه‌ها و نهادها ایجاد شود و در این راستا باید تعامل ایجاد شود و روشنگری در خصوص تأثیرات مهم صنعت گردشگری بر اقتصاد کشور اتفاق بیفتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313536

مهمترین اخبار ایران و جهان: