نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:38

اجرای طرح مانا برای افزایش مشارکت اجتماعی و توانمندی‌های نوجوانان

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با هدف ارتقاء توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی، ایجاد وتوسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان خبر داد و گفت: این برنامه امسال نیز ازطریق تسهیلگران آموزش دیده در مکان های عمومی محلات کلیه شهرستانها با برگزاری جلسات آموزشی و آگاه سازی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهناز آقاخانی، سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه این طرح در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وافزایش شناخت نسبت به مسائل وآسیب‌های اجتماعی در دو گروه دختران وپسران  نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در استان زنجان  برگزار می شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف این طرح تقویت روحیه مطالبه‌گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان است و والدین باید تلاش کنند، تا فضایی دوستانه و احترام آمیز را برای ارتباط با نوجوانان فراهم کنند.

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۲۰ تسهیلگر آموزش دیده مشارکت دارند، یادآور شد: مراکز مثبت زندگی و موسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاور بهزیستی در اجرای این طرح هستند.

وی یادآور شد مشارکت اجتماعی و ظرفیت‌سازی برای جذب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان بویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بریکدیگر است که  علاوه براین که زمینه ارتقاء دانش وآگاهی آنان را فراهم می‌آورد.

آقاخانی توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات وچالش‌های اولویت دار و در نتیجه ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه‌های کوچک همیاری برای اجرا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان از دیگر مباحث این طرح برشمرد. 

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، همیاران سلامت اجتماعی، پیشگیری از خودکشی، مشارکت اجتماعی بانوان، خود مراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280780

مهمترین اخبار ایران و جهان: