نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 22:22

تذکر استاندار گیلان درخصوص ایام انتخابات

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امسال انتخابات را در پیش داریم،گفت: باید حواسمان باشد تا به چهره همدیگر چنگ نزنیم و شخصیت‌ها را تخریب نکنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، اسدالله عباسی عصر امروز در مراسم شهادت علی اخوین انصاری نخستین و تنها شهید استاندار کشور در مسجد طالب زاده مقارن با عید سعید غدیر خم اظهار کرد: شهید انصاری اسوه و الگوی جهادی برای همه جامعه به ویژه مسؤولین هستند. 

وی با اشاره به اینکه شهید انصاری ارادت خاص به مولا امیرالمومنین (ع) داشتند، افزود: شهید انصاری در یک خانواده مذهبی، متدین و مومن در رودسر به دنیا آمد که براساس آموزه دینی و قرآنی پرورش یافت و دوستدار و پیرو علی (ع) بود. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه شهید انصاری در زمان انقلاب برای تکمیل تحصیلاتش در آمریکا زندگی می‌کرد، گفت: تحصیلات در آمریکا آرزوی هر جوانی ایرانی بود اما شهید انصاری در زمان انقلاب برای حمایت از امام (ره) و کمک به انقلاب تحصیلاتش را رها کرد و به ایران بازگشت. 

استاندار گیلان زمان شناسی، بصیرت و آگاهی و شناخت به اسلام و قرآن و ولایت‌پذیری را از شخصیت بارز شهید انصاری برشمرد و تصریح کرد: شهید انصاری بعد از معاونت استانداری خراسان به عنوان استاندار گیلان راهی این استان شد و با توکل و ایمان به خدا و توسل به ائمه به ویژه امیرالمومنین (ع)، کار سنگین و سخت مدیریت گیلان را قبول کرد و با قبول این مسؤولیت احتمالا از آینده خود خبر داشت که با مجاهدت، استقامت و استعانت از خداوند، شهادت نصیبش شد. 

وی ولایتمداری، شجاعت از خودگذشتگی و فداکاری را از ویژگی‌های شهید انصاری خواند و بیان کرد: بارها منافقان کوردل به ساختمان استانداری تیراندازی کرده بودند و شهید انصاری با اینکه می‌دانست در معرض خطر و تهدید است لحظه‌ای برای انجام ماموریتش درنگ نکرد. 

عباسی با اشاره به اینکه شهید انصاری در انجام ماموریت خود مردم را فراموش نکرد، گفت: مردم مداری و ولایت مداری در کنار هم موجب شد که در ایفای نقش خود به عنوان مدیر جمهوری اسلامی به خوبی عمل کند و به عنوان مدیر جهادی و انقلابی بتواند در انجام امور، سختی‌ها را به دوش بکشد. 

استاندار گیلان با اشاره به روحیه خستگی ناپدیری در وجود شهید انصاری افزود: ما به عنوان امانت داران شهدا باید بدانیم چه ویژگی شهید انصاری داشته که خداوند آن را انتخاب کرد و به درجه شهادت نائل شد. 

وی با اشاره به اینکه روحیه مردمی بودن و انقلابی بودن شهید انصاری سبب شد که در راه خدمت کردن به مردم شب روز نمی‌شناخت، تصریح کرد: همه وظیفه داریم تا چهره دشمن و منافقان را برای مردم به خوبی تبیین کنیم که به چه گناهی مردان خدا به شهادت رسیدند و به چه علت دشمن برای مقابله با اسلام قدعلم کرده و مخالفت می‌کند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. 

وی با اشاره به اینکه امروز هم دشمن به دشمنی، نفاق و شرک و کفر دامن می‌زنند و با شعارهای لعاب زده و رنگین جوانان را به گمراهی می‌کشانند، افزود: طبق بیانیه گام دوم و جهاد تبیین، وظیفه داریم مظلومیت امام حسین (ع) و شهدایی که در این مسیر گام نهادند روایت کنیم، دشمن‌شناسی و گفتمان دشمن‌شناسی در هر محفلی باید داشته باشیم که چرا اسلام را نشانه‌گیری کردند. 

عباسی با اشاره به تحمیل تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی و تهاجم فرهنگی همزمان با بحث‌های فرهنگی و تهاجم فرهنگی شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم دشمن بر کشورمان گفت: وقتی دشمن در جنگ سخت شکست خوردند تلاش کردند تا وارد بحث‌های فرهنگی و بعد وارد مسایل اقتصادی شوند و در ادامه وارد جنگ نرم و جنگ‌های ترکیبی شدند اما تلاش کردیم در جنگ اقتصادی بی‌اثر کنیم تازه شروع کردیم یارانه‌ها و سفره مردم را ساماندهی کنیم که دشمن وارد جنگ شناختی و ترکیبی شد. 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امروز خدمتگزار شما امانتدار مسولیتی چیزی است که از شهید انصاری به دستم رسیده است، افزود: جنگ هیبریدی دشمن، آمیخته‌ای از جنگ‌های کلاسیک، سیاسی، متعارف، اطلاعاتی و سایبری را در خود دارد و هیچکس نمی‌داند از چه مسیری وارد می‌شود و همه را در خود همزمان دارد. 

وی وحدت و همدلی را نیاز جامعه امروز دانست و گفت: نبایستی قوا با هم اختلاف پیدا کنند، باید اختلافات را کنار گذاشت و در کنار هم با روحیه معنوی مشکلات مردم را بررسی و حل کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امسال انتخابات را در پیش داریم،بیان کرد: باید حواسمان باشد تا به چهره همدیگر چنگ نزنیم، شخصیت‌ها را تخریب نکنیم و اگر ولایتمدار هستیم به سلامت و امنیت در انتخابات و مشارکت حداکثری توجه کرده و بستر را برای رقابت سالم مهیا کنیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1339480

مهمترین اخبار ایران و جهان: