نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 20:27

تداوم فعالیت طوفان حاره ای

زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت طوفان حاره ای تداوم خواهد یافت.

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از ۲۱ تا ۲۶ خرداد ماه جاری موقعیت طوفان حاره ای در موقعیت تقریبی ۱۸N و ۶۷.۶E در فاصله هزار کیلومتری سواحل چابهار را نشان می‌دهد و بر اساس مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت شمال شرق است.

وی تصریح‌کرد: زمان فعالیت این طوفان، از ۲۱ تا ۲۶ خردادماه جاری و منطقه اثر آن، دریای عرب و مناطق شرقی دریای عمان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: در منطقه فعالیت این طوفان، رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد خیلی شدید و تلاطم شدید دریا و متأثر از آن، یکشنبه و دوشنبه، مناطق شرقی دریای عمان، افزایش ارتفاع موج تا حدود سه متر و سه شنبه تا پنجشنبه تا حدود چهار متر انتظار می‌رود.

حیدری ادامه‌داد: انتظار می‌رود این طوفان، با برخورد به خشکی در سواحل هند و پاکستان تضعیف شود.

وی اضافه کرد: برای مناطق دریایی عرب و مناطق شرقی در دریای عمان در منطقه فعالیت طوفان، رخداد رگبار و رعد و برق شدید وزش باد خیلی شدید و تلاطم شدید دریا پیش بینی می‌شود.

حیدری بیان کرد: یکشنبه و دوشنبه مناطق شرقی دریای عمان افزایش ارتفاع موج تا حدود سه متر و از سه شنبه تا پنج شنبه ارتفاع موج تا حدود چهار متر انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در محدوده فعالیت طوفان خودداری و از تردد شناورهای سبک و تفریحی در دریای عمان و تفریحات دریایی و شنا جلوگیری شود.

وی افزود: از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های صیادی به سمت مناطق فراساحل و کشورهای عمان و یمن جلوگیری و انتقال قایق‌های سبک به خشکی و پهلوگیری کشتی‌ها و شناورها در مکان‌های امن و جمع آوری تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و محافظت از تأسیسات ساحلی و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان در اولویت قرار داشته باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی این طوفان، در هشدارهای آینده هواشناسی، اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278236

مهمترین اخبار ایران و جهان: