نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 12:17

تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی اردبیل تأمین و تکمیل شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با توجه به حجم بالای مراجعات به مراکز پزشکی قانونی باید هر چه سریع‌تر تجهیزات آزمایشگاهی اردبیل تأمین و تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار اردبیل در دیدار مشترک مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل با رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: کمبود ساختمان و تجهیزات فنی پزشکی قانونی اردبیل را رنج می‌دهد که انتظار می‌رود در این راستا پزشکی قانونی کشور اقدامات علمی را انجام دهد.

وی با اشاره به مشکلات پزشکی قانونی استان اردبیل در کمبود ساختمان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم مراجعات و ارائه خدمات در حوزه‌های تخصصی معاینات، تشریح، کمیسیون و آزمایشگاه پزشکی قانونی اردبیل با کمبود مرکز و ساختمان‌های تملیکی و مستقل به ویژه در برخی شهرستان‌های استان اردبیل مواجه است.

استاندار اردبیل کمبود تجهیزات تخصصی از جمله در بخش آزمایشگاهی را یادآور شد و بیان کرد: ضروری است تا نیازهای پزشکی قانونی اردبیل با اولویت در دستور کار قرار گرفته و برای تأمین و تکمیل این تجهیزات اقدام شود.

عاملی با تأکید بر اهمیت و نقش پزشکی قانونی در صدور نظرات کارشناسی و اجرای عدالت توسعه ساختمان اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل را مهم ارزیابی کرد و گفت: تأمین ساختمان برای پزشکی قانونی شهرستان‌های کوثر، بیله سوار و جعفرآباد در اولویت است.

وی افزود: در حال حاضر خدمات پزشکی قانونی در این سه شهرستان در ساختمان‌های امانی همچون دادگستری‌ها و یا مطب‌ها ارائه می‌شود که با توجه به حجم مراجعات و لزوم تکریم ارباب رجوع نیاز جدی به ساختمان‌های مستقل در این شهرستان‌ها احساس می‌شود.

استاندار اردبیل تأمین خودروی مورد نیاز پزشکی قانونی استان اردبیل با توجه به مأموریت‌ها و حضور در صحنه‌های جرم را یادآور شد و بیان کرد: در این راستا نیز اقدامات اساسی در دستور کار است که امیدواریم هر چه سریع‌تر با تجهیز پزشکی قانونی استان اردبیل در رفع دغدغه‌های این نهاد مهم و اساسی اجرای قانون در استان گام‌های جدی برداشته شود.

عاملی از تأمین تجهیزات آزمایشگاه پزشکی قانونی استان اردبیل توسط ستاد سازمان خبر داد و گفت: با این اقدام ارائه خدمات به شکل مناسب‌تری به مردم استان صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284380

مهمترین اخبار ایران و جهان: