نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 00:38

مراسم ثبت ملی «روز قصه‌گویی ایرانی» در یزد برگزار شد

یزد- همزمان با چهار استان کشور، مراسم ثبت ملی روز قصه گویی ایرانی در منزل مرحوم مهدی آذریزدی پدرقصه گویی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در این مراسم اظهار داشت: یزد شهر پدر قصه‌گوی ایران است و مروری بر زندگی مهدی آذریزدی، گواه این موضوع است زیرا زندگی او با قصه گویی عجین بوده است.

عالیه قوامی افزود: یزد افرادی همچون مهدی آذریزدی را دارد که مقام معظم رهبری ازایشان به نیکی یاد می‌کنند و توانسته با کتاب‌های خود در جهان بدرخشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد ادامه داد: شهر یزد با اسلیم روی کاشی‌ها، بادگیرها، آب انبارها و بافت تاریخی نمایی از فرهنگ و تمدن خود را به جهانیان نشان داده است.

این جشن به طور همزمان در کانون استان کرمان بر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی «نماد قصه‌های ایثار و مقاوت»، در کانون خراسان رضوی و در حرم مطهر امام رضا (ع) «نماد قصه‌های دینی‌مذهبی» در کانون کرمانشاه در محل تاق بستان نماد «قصه‌های ملی و آیینی» و در یزد در خانه مهدی آذریزدی «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» و در گیلان به یاد برگزاری اولین جشنواره قصه‌گویی برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283780

مهمترین اخبار ایران و جهان: