نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:45

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک-زابل- نهبندان

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک-زابل- نهبندان امروز با حضور معاون زیر نفت در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح پنج شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها، اتصال خط گاز خراسان جنوبی به خط انتقال جنوب و جنوب شرق از عسلویه را از خواسته‌های دیرینه مردم استان دانست و افزود: برای تکمیل خط و پایداری انرژی در شرق کشور مطالعات خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه انجام شد.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورات دولت، برای رفع کمبود گاز استان، باید مطالعات طرح انجام شده و پروژه تعریف شود، افزود: عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک-زابل- نهبندان امروز با حضور معاون زیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت در استان آغاز می‌شود.

عباس زاده اظهار کرد: عملیات گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با ۳۰۰ کیلومتر با قطر لوله ۳۶ اینچ با اعتبار بیش از ۸ هزار میلیارد تومان انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال فاز اول این طرح افتتاح و خط گاز استان به خط جنوب و جنوب شرق کشور وصل می‌شود.

عباس زاده افزود: با اجرای این پروژه ۱۰ میلیون متر مکعب بر ساعت به ظرفیت انتقال گاز استان افزوده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301536

مهمترین اخبار ایران و جهان: