نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:47

تجارت 600 میلیون دلاری «سغد» تاجیکستان با روسیه در سال 2022

مبادلات تجاری بین استان سغد تاجیکستان و مناطق مختلف روسیه در یک سال گذشته میلادی بالغ بر 600 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رجب‌بای احمدزاده» استاندار سغد تاجیکستان با «دیمیتری ولواچ» وزیر اقتصاد روسیه که در رأس هیأتی متشکل از نمایندگان ساختارهای دولتی و کارآفرینان کشورش وارد خجند شده دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار استاندار سغد تجارت متقابل این استان با مناطق مختلف روسیه در سال گذشته میلادی را بالغ بر 600 میلیون دلار عنوان و خاطرنشان کرد: اگرچه سغد با داشتن فرصت‌های فراوان با مناطق مختلف روسیه تعامل برقرار می‌کند، اما با وجود این، هنوز فرصت‌های دست‌نخورده زیادی وجود دارد.

بنابر سخنان احمدزاده؛ کارآفرینان و شرکت‌های پیشرو روسیه می‌توانند در اجرای طرح‌های کوچک و بزرگ در زمینه‌های مانند ایجاد شرکت‌های تولیدی، فرآوری، در بخش معدن و متالورژی، نساجی و همچنین در توسعه زمین این منطقه، شرکت کنند.

طرف روسیه به نوبه خود ضمن ابراز رضایت از روند همکاری در سطوح مختلف، با تاکید هدف اصلی این سفر را تقویت مشارکت بین کارآفرینان روسیه و تاجیکستان خواند.

بنابر سخنان وی، طرف روسیه علاقه‌مند به توسعه روابط است و در آینده نزدیک توسعه طرح‌های مشترک پیش‌بینی شده است.

هیات نمایندگان ساختارهای دولتی و کارآفرینان روسیه برای شرکت در نهمین نمایشگاه بین‌المللی «سغد، اکسپو – 2023» که هر سال در این منطقه برگزار می‌شود، وارد خجند شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302480

مهمترین اخبار ایران و جهان: