نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 14:14

۵ هزار میلیارد تومان به طرح توسعه نهبندان و سربیشه اختصاص یافت

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص پنج هزار میلیارد تومان به طرح توسعه نهبندان و سربیشه، گفت: این اعتبار برای طرح های بزرگ برق رسانی، راه آهن و جاده ها در این دو شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی خط انتقال گاز دشتک به نهبندان بیان کرد: خراسان جنوبی در انتهای مسیر گاز کشور قرار دارد و در شرایط بحران دچار قطعی گاز می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ درخواست خروج خراسان جنوبی از انتهای مسیر گازرسانی کشور را با وزیر نفت درمیان گذاشتیم و با تصویب این طرح موافقت شد.

قناعت ادامه داد: به دلیل ایجاد شرایط بحرانی در زمستان، ۱۴۰۱ اجرایی شدن طرح خط انتقال گاز دشتک-نهبندان ممکن نبود و اکنون امروز این طرح آغاز شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در زمستان پارسال فشار گاز در خراسان جنوبی کمتر از ۱۰۰ یعنی قطعی کامل گاز بوده اما کار جهادی مدیران شرکت گاز استان با تعویض مرتب فیلترهای گازرسانی سبب شد که مردم خراسان جنوبی با وجود قرار داشتن در کنار استانی پرمصرف با شرایط بحرانی همچون خراسان رضوی، با کمترین مشکلات قطعی گاز زمستان را سپری کنند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در تحول شهرستان‌ها صورت گرفته است، گفت: اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و ۱۴۰ کیلوولت نهبندان، تصویب طرح‌های راه آهن نهبندان به بیرجند و انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی از مهم‌ترین تحولات است که برای خراسان جنوبی رقم خورده است.

قناعت با اشاره به اختصاص حدود پنج هزار میلیارد تومان به طرح توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، بیان کرد: این اعتبار جدا از اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح‌های بزرگ برق رسانی، راه آهن و جاده‌ها در این دو شهرستان است که سبب تحولات عظیمی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302136

مهمترین اخبار ایران و جهان: