نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 05:54

خشم فرانسوی‌ها از حضور ماکرون در جشنی همزمان با سرکوب‌ معترضان

حضور رئیس جمهور فرانسه و همسرش در کنسرت موسیقی همزمان با گسترش دامنه اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه در قتل نوجوانی توسط پلیس موجی از اعتراضات گسترده به رفتار نامسئولانه وی برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با زبانه کشیدن مجدد خشم معترضین فرانسوی در پاریس در قتل نوجوانی بی‌گناه توسط پلیس، انتشار خبر شرکت رئیس جمهور فرانسه به همراه همسرش در یک کنسرت، موجی از انتقادات گسترده فرانسوی‌ها را برانگیخت.

وبگاه روسیا الیوم شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که در پی بی‌توجهی به امانوئل ماکرون به رسوایی اخیر پلیس فرانسه در قتل یک نوجوان ۱۷ ساله در بازرسی جاده‌ای و به دنبال آن، خیزش مجدد تظاهرات فرانسوی‌های خشمگین نسبت به سیاست‌های داخلی این کشور، شماری از شخصیت‌های مطرح این کشور واکنش نشان دادند.

در همین ارتباط، «بیانکا براندولینی» طراح معروف مد لباس در واکنش به بی‌اعتنایی ایمانوئل ماکرون به خواست فرانسوی‌ها تصاویری از شرکت رئیس جمهور فرانسه و همسرش در کنسرت موسیقی «إلتون جون» خواننده مشهور فرانسوی در روز چهارشنبه منتشر کرد.

به گزارش روسیا الیوم، این کنسرت در پایتخت فرانسه در منطقه « Accor Aren» با حضور رئیس جمهور فرانسه و همسرش در شرایطی برگزار شد که منطقه «نانتیر» واقع در حومه غرب پاریس و شمار دیگری از شهرهای فرانسه شاهد اعتراضات گسترده مردمی نسبت به قتل بی‌رحمانه یک نوجوان (۱۷ ساله) طی دو روز گذشته بود.

به نوشته این وبگاه روسی، شرکت جنجالی ماکرون و همسرش در شرایطی که دامنه اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه در محکومیت این اقدام پلیس گسترش یافته با خشم شخصیت‌های منتقد مواجه شد.

«تییری ماریانی» قانونگذار فرانسوی در واکنش به این رفتار ماکرون در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» روسیه گفت: «این رفتار زیبنده فردی در قامتت ریاست جمهوری فرانسه نیست.»

وی در پست توییتری خود در اعتراضی جداگانه نوشت که در شرایطی که آتش خشم اعتراضات در فرانسه در حال زبانه کشیدن است، ماکرون به جای اینکه در کنار وزیر کشور و پلیس به این قتل رسیدگی کند، ترجیح داده «التون جون» را تشویق کند و یکی از اولویت‌های ویژه وی این است و چقدر تأسف برانگیز است این همه بی‌مسئولیتی.»

از سوی دیگر، «جان فیلیپ تانجوی» از نمایندگان جناح راست و منتقد ماکرون در توییتی نوشت که فرانسه در حالی که با خشم معترضان و سرکوبگری پلیس در حال سوختن است، امانوئل ماکرون در حال شرکت در کنسرت موسیقی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1318980

مهمترین اخبار ایران و جهان: