نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 12:50

تامین ۸۵ درصد قطعات پالایشگاهی پارس جنوبی توسط دانش‌بنیان‌ها

بوشهر- رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بیش از ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی با محوریت تولید دانش بنیان‌ها و بار اول تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صیادی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون تعامل خوبی بین دانش بنیان‌ها و بزرگترین مرکز تولید گاز کشور برقرار است و بیش از ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی با محوریت تولید دانش بنیان‌ها و بار اول تأمین شده است.

وی افزود: حمایت از بار اولی‌ها، سازندگان داخلی و دانش بنیان‌ها یکی از شعارهای شاخص مجتمع گاز پارس جنوبی می‌باشد و این مهم در سال‌های اخیر جهت تولید پایدار گاز و صرفه جویی ارزی در مجتمع گاز پارس جنوبی بسیار مؤثر بوده است

رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: در ماه‌های اخیر قراردادهای خوبی نیز با شرکت‌های دانش بنیان برای تأمین تجهیزات راهبردی منعقد شده است و هم اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان فعال و باکیفیت تعامل و همکاری گسترده دارد.

وی گفت: توسعه فناوری، استقرار مدیریت تکنولوژی، مدیریت دانش و توسعه مراکز رشد و نوآوری مجموعه رویکرد بخش پژوهش و فناوری در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

صیادی با اشاره به ساخت بسیاری از تجهیزات برای نخستین بار در کشور ادامه داد: با توجه به رویکردی که به تازگی در جهش دانش‌بنیان‌ها در کشور انجام شده، باید گفت مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از پیشروترین شرکت‌های وزارت نفت در این حوزه است و بر همین اساس ساخت داخلی بیش از ۸۵ درصدی تجهیزات حساس و راهبردی از این مسیر را در کارنامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324636

مهمترین اخبار ایران و جهان: