نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 10:54

تداوم مصرف بی رویه آب مشترکان ایلامی موجب جیره بندی آب می شود

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان ایلام با اشاره به کمبود جدی آب و مصرف سه و نیم برابری آب امسال مشترکان استان نسبت به سال گذشته گفت: تداوم این روند موجب جیره بندی آب در استان می شود.

محمدتقی رشیدی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان ایلام صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش از ۳ و نیم برابر رسیده و در صورت عدم همکاری مردم در خصوص کاهش مصرف آب، شرکت آب و فاضلاب استان ایلام جیره بندی آب را به منظور مدیریت بهینه مصرف در دستور کار خود قرار می دهد.

وی افزود: هرچند در سال آبی جاری بارش نزولات جوی در استان خوب بود، اما بی توجهی برخی از مردم به هشدارها و عدم رعایت الگوی مصرف از جمله شستشوی معابر عمومی و نیز استفاده از کولرهای آبی باعث افزایش شده است مصرف آب در ایلام نسبت به مدت مشابه به بیش از سه و نیم برابر برسد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان ایلام ادامه داد: تمام همکاران در مجموعه آبفای استان ایلام به صورت شیفت بندی و شبانه روز شده در حال خدمت رسانی به مردم هستند تا مشکل افت فشار در مناطق مختلف رفع شود.

رشیدی با عنوان اینکه برای عبور از پیک مصرف و بازگشت به شرایط عادی و برای جلوگیری از سهمیه بندی آب در فصل تابستان نیازمند همکاری و همراهی هم استانی هستیم، تاکید کرد: کمبود آب در استان بسیار جدی است و مردم باید به هشدارها و اطلاعیه ها در زمینه مصرف درست آب توجه کنند.

وی علت کمبود و قطعی آب در شهرستان های هلیلان و چرداول را ناشی از افت چاه های آب این مناطق و مصرف بی رویه از سوی شهروندان ذکر کرد و یادآور شد: مردم مساله کمبود آب را جدی گرفته و با رعایت الگوی مصرف شرکت آب و فاضلاب استان را جهت توزیع عادلانه آب یاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324380

مهمترین اخبار ایران و جهان: