نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 05:15

برکنازی نظامیان ارشد پاکستان پس از ناتوانی در کنترل اوضاع

سخنگوی ارتش پاکستان از برکناری چند نظامی ارشد این کشور به دلیل ناتوانی در کنترل اوضاع حین آشوب‌های اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی ارتش پاکستان روز دوشنبه از برکناری چند نظامی ارشد ارتش به دنبال ناتوانی در کنترل کشور در آشوب‌های اخیر بابت دستگیری «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان خبر داد.

به گزارش وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» سرلشکر «احمد شریف چودری» سخنگوی ارتش پاکستان درنشست خبری در شهر «راولپندی» گفت که سه نظامی ارشد پاکستانی، از جمله یک سپهبد به دلیل ناتوانی در جلوگیری از درگیری‌های خشونت‌آمیز که در روز ۹ می (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت) در سراسر کشور رخ داد، برکنار شدند.

 

حامیان عمران خان پس از دستگیری وی به اتهام اختلاس در ۹ می، به تاسیسات ارتش حمله کردند. سخنگوی ارتش پاکستان گففت که دستکم ۱۰۲ نفر در دادگاه‌های نظامی در رابطه با خشونت محاکمه می‌شوند.

خان، ۷۰ ساله، قهرمان سابق بین‌المللی کریکت که سیاستمدار  شده است، از زمانی که در سال گذشته با رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شد، با پرونده‌های متعددی روبرو شده است.


عمران خان

 

چودری از ذکر نام افسران ارشد اخراج شده خودداری کرد.گروه های حقوق بشر در مورد محاکمه نظامی غیرنظامیان در پاکستان نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند

در ماه مه، هزاران نفر از هواداران خان به تاسیسات نظامی در سراسر کشور حمله و آنها را تخریب کردند، از جمله یک پایگاه هوایی، چندین پادگان نظامی، خانه یک ژنرال و مقر ارتش. بیش از ۵۰۰۰ نفر از آنها دستگیر شدند، اما بیشتر آن‌ها  بعدا آزاد شدند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان  اخبرا در گفت‌وگو با پایگاه خبری آمریکایی «اینترسپت» از دخالت آمریکا در سرنگونی دولت او سخن گفت و ارتش پاکستان را به تعمیق بحران سیاسی متهم کرد.

عمران خان در این گفت‌وگو تصریح کرد: «ایالات متحده به دلیل تردید او در مورد جنگ جهانی علیه تروریسم و ​​به خاطر سوء تفاهمی که مبنی بر حمایتش از طالبان ایجاد شده، به او حمله کرده است»( جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312136

مهمترین اخبار ایران و جهان: