نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:04

حجاب برای بانوان زمینه افزایش امنیت و آرامش است

امام جمعه موقت گرگان گفت: فلسفه حجاب برای بانوان در دین اسلام به منظور افزایش امنیت و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان با گرامیداشت عید غدیر اظهار کرد: فلسفه حجاب برای بانوان در دین اسلام به منظور افزایش امنیت و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به حضور بیش از 120 هزار نفر در واقعه غدیر که در روایات بیان شده، تاکید کرد: واقعه غدیر یکی از بزرگترین وقایع تاریخ اسلام است و پیام‌های زیادی دارد که باید با دقت به آن، این پیام‌ها را درک کرد.

امام جمعه موقت گرگان به 21 تیرماه مصادف با قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله به مسجد گوهرشاد اشاره و تصریح کرد: در این واقعه مردم بی‌گناه کشته شدند و این روز به نام روز ملی حجاب و عفاف ثبت شد.

برقرار بیان کرد: این تاریخ یکی از خیانت‌های بزرگ غرب به زنان ایرانی است که به بهانه ترقی در اجتماع، شخصیت زن را به بردگی هدایت می‌کند.

وی اضافه کرد: دشمنان با تبلیغات مسموم، حجاب را مانع پیشرفت بانوان در جامعه می‌دانند در حالی که در همین واقعه غدیر اثبات شد که حضور بانوان در جامعه برای مسلمانان و اسلام امری مهم است که با موضوع حجاب، امنیت آنها در جامعه را افزایش می‌دهد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340536

مهمترین اخبار ایران و جهان: