نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 00:43

اتفاق کم‌سابقه و معضل بزرگ تیم ملی قایقرانی در آستانه بازی‌های آسیایی

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص وضعیت تیم ملی در آستانه آغاز بازی های آسیایی هانگژو توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت قایقرانی به فاصله 80 روز مانده به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خداراشکر ورزشکاران شرایط بسیار خوبی دارند و تمرینات خود را به خوبی انجام می دهند. امیدوارم بتوانند در بازی‌های آسیایی نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورند. بعد از بازی‌های آسیایی هم رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و قهرمانی جهان را پیش رو خواهیم داشت. در حال حاضر هم جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند که امیدوارم به مدال های خوش رنگی در این مسابقات ها دست پیدا کنیم و مانند مسابقات قبلی با دست پر به کشورمان بازگردیم.

* اردوهای برون مرزی تیم‌های ملی بعد از جلسه با کادر فنی مشخص می‌شود

وی در خصوص برنامه های تیم ملی و اردوهای برون مرزی قایقرانان گفت: من بعد از مسابقات قهرمانی جوانان جهان با مربیان تیم ملی در این خصوص جلسه خواهم داشت تا تصمیم گیری خوبی برای برپایی اردو در خارج از کشور داشته باشیم. چین یکی از کشورهای مدنظر ما است اما در کنار چین، روسیه هم یکی از کشورهایی است که ما مد نظر داریم که باید در جلسه‌ای که خواهیم داشت در این خصوص تصمیم گیری کنیم. هدف ما این است که ورزشکاران بتوانند در پیست‌های استاندارد 2 کیلومتری تمرینات خود را انجام دهند، چرا که شرایط دریاچه ورزشگاه آزادی غیر استاندارد است و با کاهش عمق آب در این دریاچه مواجه هستیم. در این خصوص متأسفانه هیچ کمکی به ما نکردند و ما برای اینکه ورزشکاران بتوانند در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی بگیرند باید اردوهای خوبی برگزار کنیم که امیدوارم این اقدام هم برای تیم ملی بسیار مؤثر باشد.

* کاهش عمق دریاچه آزادی بی سابقه بوده و ورزشکاران نمی‌توانند در آن تمرین کنند

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص کاهش بی سابقه عمق دریاچه آزادی عنوان کرد: ببینید طبق اعلام مجموعه ورزشی آزادی شهرداری تهران 2 چاه عمیق در نزدیکی ورزشگاه آزادی زده است تا بتواند استفاده های بهینه از آبهای زیر زمینی انجام دهد و خشکسالی و کمبود آب را مدیریت کند. خوب این چاه های عمیق باعث شده‌اند تا آبی که وارد دریاچه آزادی می‌شد‌ دچار مشکل شود. آبی که وارد دریاچه آزادی می‌شد از سوی دیگر برای مصارف آبیاری فضای سبز و ماشین های آتش نشانی استفاده می‌شود. فیلم ها و عکس های آنها را هم داریم. در حال حاضر برداشت بی رویه از این منابع و تبخیر آب ورودی و خروجی آب دریاچه با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی در ادامه افزود: آب دریاچه در حال حاضر به طرز وحشتناکی پایین آمده است، تیمی که قرار است در بازی‌های آسیایی به کاروان ایران در کسب مدال کمک کند متأسفانه پیست هزار متر دریاچه آزادی را در اختیار ندارد و در شرایط غیر استاندارد نمی‌تواند تمرینات خود را دنبال کند. صحبت هایی را با وزیر ورزش در این زمینه داشتم که شخصی را مأمور کرده است تا این موضوع را پیگیری کند اما تا به امروز چیزی را به عنوان یک کار راهبردی برای نجات این موضوع ندیده‎‌ایم.

* در 5 سال اخیر اولین بار است که عمق دریاچه آزادی در این حد پایین آمده است

سهرابیان در پاسخ به این سوال که این موضع از گذشته وجود داشته و یا به تازگی در آستانه بازی‌های آسیایی این اتفاق رخ داده است، گفت: در 5 سال اخیری که به عنوان ریاست فدراسیون در قایقرانی حضور داشتم این اتفاق برای اولین بار است که رخ می‌دهد. شنیده‌ام در گذشته شاهد چنین اتفاقی بودیم اما در 5 سال اخیری که حضور داشتم همیشه این مسئله را تحت کنترل داشتیم مخصوصا زمان هایی که تیم های ملی مسابقاتی را پیش رو داشتند ویژه تر این موضوع را دنبال می کردیم اما در این 5 سال اولین باری است که می بینیم سطح آب دریاچه آزادی به شکل وحشتناکی پایین آمده است. امیدوارم اقدامات لازم برای نجات دریاچه آزادی صورت بگیرد تا تنها فضای استاندارد تمرینی ملی پوشان قایقرانی فراهم شود تا این رشته مدال آور به مسیر خود ادامه دهد.

* مسؤولان ورزشی و غیر ورزشی باید نگاه پدرانه به ورزشکاران کشورمان داشته باشند

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص اینکه چرا فضای ورزشی کشور آماده بازی‌های آسیایی نیست، تصریح کرد: ببینید در همه کشورهایی که می خواهند در رقابت‌هایی مانند بازی‌های آسیایی بجنگند یک زیر بنای فکری را در نظر می گیرند تا ورزشکاران آمادگی روحی روانی خوبی را داشته باشند. آماده سازی روحی و روانی هم همان مسیر گفت‌وگوی دوستانه مسؤولان با ورزشکاران است اما متأسفانه این موضوع را در ورزش کشورمان نمی‌بینیم. به شخصه به عنوان یکی از اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در جلسه این موضوع را مطرح کردم و مورد استقبال هم قرار گرفت و از همه فدراسیون ها یک تاریخی را گرفتند تا رئیس، دبیرکل و اعضای هیأت اجرایی بتوانند به اردوی های تیم ملی سر بزنند و با ورزشکاران صحبت کنند.

وی در ادامه افزود: ورزشکاران همیشه با توجه به فعالیتی که می کنند مشکلات و گلایه هایی دارند که باید ما مسئولان آن ها را بشنویم. همچنین وزارت ورزش هم با توجه به مشغله زیادی که دارد باید برنامه ریزی کند به فدراسیون هایی که قرار است در بازی‌های آسیایی حضور دارند سر بزنند و همه آنها سربازان این کشور هستند. به مدال‌هایی که در مسابقات مختلف می گیرند نگاه نکنید آنها فرزندان ما هستند و چشمشان به دستان بزرگانی است که می توانند مشکلاتشان را حل کنند. مشکلات ورزشکاران همیشه متفاوت است. بعضی ها مشکل تحصیلات دارند و یا بعضی ها مشکل کار دارند. همه مسؤولان ورزش و حتی نمایندگان مجلس باید بیایند و پای حرف های ورزشکاران بشنینند. مسؤولان وزارتخانه های دیگر هم برای این کشور هستند و چه اشکالی دارد به جز مسؤولان ورزشی آنها هم برنامه ریزی کنند و به ورزشکاران سر بزنند. ورزشکاران فرزندان این مرزبوم هستند و نگاه پدرانه می‌تواند حلال مشکلات باشد.

* بازی‌های آسیایی در کشوری برگزار خواهد شد که امپراطور ورزشی است

سهرابیان در پایان با اشاره به این که دیگر فرصت حمایت به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد: زمان حمایت از ورزشکاران گذشته است و باتوجه به این که از 4 سال گذشته دوره آمادگی ورزشکاران آغاز شده است امروز حمایت ها نمی تواند کارساز باشد. اینکه کمیته ملی المپیک یک مدال طلا برای قایقرانی در نظر گرفته است خوب است چرا که مسابقات در کشور چین برگزار خواهد شد. چین در قایقرانی خیلی از ابر قدرتهای قایقرانی را به زانو در آورده و طلاها را از آن خود کرده است. ما برای رقابت به کشوری خواهیم رفت که امپراطور ورزشی است، اما امیدوارم نتایج قایقرانان در بازی‌های آسیایی خوب باشد و 18 فینالی را که پیش بینی کرده ایم رقم بخورد. روی قایقرانی باید حساب ویژه ای باز کنند تا بتوانیم به سایر رشته های پر مدال کمک کنیم تا تعداد مدال های به دست آمده برای کاروان ایران بیشتر شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1339780

مهمترین اخبار ایران و جهان: