نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 15:14

وزیر جهاد کشاورزی: خط اعتباری ویژه برای خرید برنج اختصاص یافت

وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید برنج گفت: دولت خط اعتباری برای خرید برنج در نظر گرفت و در این راستا به بانک مرکزی بانک کشاورزی اعلام کرد تا تأمین اعتبار آن را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی نیکبخت ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه این استان در ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: همچنین در محصولاتی مانند گندم، برنج، پنبه، چای، مرکبات، آبزی‌پروری و طیور صاحب رتبه است و بخشی از نیاز سایر استان‌ها را تامین می‌کند به همین منظور مازندران جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: معتقدیم با توجه به ظرفیتی که مازندران دارد باید از ظرفیت کشاورزان و بهره‌برداران استان استفاده  بهینه صورت گیرد.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه نگاه ما این است از تولید به تامین کالا برسیم، افزود: هدف مجلس شورای اسلامی این است اگر تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی  منتقل شود تنها برای تأمین کالا نیاز به واردات باشد و بیشترین تأکید بر تولید داخل و حمایت از محصولات کشاورزی داخل باشد.

نیکبخت اظهار کرد: نگاه ما این است باید به داخل نگاه کنیم و در واردات و صادرات توجه به تولید را مدنظر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بحث آب و خاک و آببندان مبلغی را بخشی از هزینه‌ها برای مازندران در نظر خواهیم گرفت.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶ میلیون تن گندم به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد و ۵۵ هزار میلیارد تومان از  پول آن پرداخت شده است و مابقی مبلغ در دستور کار پرداخت قرار دارد.

نیکبخت ادامه داد: قیمت گندم ۱۵ هزار تومان ابلاغ شد و با همین قیمت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی درباره خرید برنج گفت: دولت خط اعتباری برای خرید برنج در نظر گرفت و در این راستا بانک مرکزی بانک کشاورزی اعلام کرد تا تامین اعتبار شود.

پایان پیام /۸۶۰۳۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357136

مهمترین اخبار ایران و جهان: