نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 23:35

افزایش تسهیلات احداث پتروشیمی هلیلان به یک هزار میلیاردتومان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: میزان تسهیلات برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی هلیلان به یک هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی و رفع موانع پتروشیمی هلیلان گفت: میزان تسهیلات برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی از ۶۰۰ میلیارد به یک هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی بر تسریع در شروع عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان تاکید کرد و افزود: میزان برق مصرفی این پروژه با موافقت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در زمان ساخت از ۲۵۰ کیلووات به ۹۰۰ کیلووات افزایش خواهد یافت.

معاون استاندار ایلام گفت: برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی پروژه و تامین برق، مدیر‌عامل پتروشیمی هلیلان، طرح توجیهی و اقتصادی این پروژه را به شرکت توزیع برق استان ارائه کند.  

عباسی تاکید کرد: مدیریت امور اراضی استان در جهت تسریع در زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه طبق ضوابط و قوانین، صدور مجوزهای مربوطه در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام افزود: پس از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان، اولویت استخدام و بکارگیری با نیروی بومی است و بر این مهم با جدیت نظارت می‌شود‌.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این نشست مصوب شد در راستای تسریع در شروع عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان و کاهش هزینه‌ها مجوز تغییر کاربری با حداکثر تخفیفات قانونی در دو بخش نیروگاه و پتروشیمی صادر شود و میزان برق مصرفی از ۲۵۰ کلیوات به ۹۰۰ کیلووات در زمان ساخت با ارائه طرح توجیهی واقتصادی به شرکت توزیع نیروی برق استان توسط مدیریت پتروشیمی هلیلان در دستور کار قرار گیرد.

پتروشیمی هلیلان در زمان بهره‌برداری حدود ۷۰۰ نفر  و زمان بهره‌برداری از نیروگاه پتروشیمی ۳۰۰ نفر دیگر مشغول بکار می شوند و هم‌اکنون ۴۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند‌.

این نشست با حضور مدیرکل صمت استان، مدیرکل دفتر امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری ایلام، مدیریت امور اراضی استان و مدیر عامل پتروشیمی هلیلان برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357480

مهمترین اخبار ایران و جهان: