نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:13

اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای بارورکردن استعدادهای دانش آموزان است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: با فرا رسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، اوقات فراغت فرصت بسیار مناسبی و مغتنمی برای بارور کردن استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر شنبه در آئین نمادین افتتاح فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانه دانش‌آموزان شهرستان گناوه در کانون شهید یوسف دشتی با حضور مسئولان، دانش‌آموزان و اولیا اظهار داشت: با فرا رسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، اوقات فراغت فرصت بسیار مناسبی برای بارور کردن استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان است و مسئولیت ما به عنوان والدین و مربیان در این زمینه بسیار سنگین و بزرگ است و همگی وظیفه داریم این مسئولیت را به نحو شایسته انجام دهیم.

امام جمعه گناوه افزود: در طول سال تحصیلی دانش آموزان اوقات زیادی را در مدارس می‌گذارند اما با تعطیلی مدارس بیشتر اوقات خود را در خانه می‌گذارند ولی این به معنای بی تفاوتی آموزش و پرورش و ارگان‌های فرهنگی نسبت به فرزندان و آینده سازان کشور نیست.

وی گفت: کانون‌ها فرهنگی در این ایام تعطیلات و اوقات فراغت کمک می‌کند تا فرصتی را در اختیار فرزندان و دانش آموزان قرار دهد و پرورش آنها ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: بچه‌ها امانت‌های الهی در دست ما هستند و باید از این امانت‌ها به خوبی محافظت و نگهداری کرد.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی فرزندان در معرض آسیب‌های جدی و خطرناکی به خصوص در فضای مجازی قرار دارند گفت: مادران خانواده درگیر مستقیم آموزش و تربیت فرزندان هستند و وظیفه مادران در تربیت و پرورش فرزندان سنگین‌تر است.

وی ادامه داد: اگر امروز در تربیت فرزندان سهل انگاری شود و آنها آسیب ببینند بازگشت این آسیب در وهله اول به خود والدین است لذا والدین به خصوص مادران باید تربیت فرزندان خود را مدیریت کنند و بر تربیت آنها نظارت جدی و کنترل داشته باشند.

امام جمعه گناوه گفت: کنترل به معنای سخت گیری شدید نسبت به فرزندان نیست بلکه به معنای مدیریت تربیت آنها چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی و شناخت دوستان فرزندان است.

وی بیان کرد: همه ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و تربیتی، از جمله آموزش و پرورش، بسیج، سپاه در تلاش هستند تا فرصت مناسبی برای آموزش و تربیت فرزندان در این ایام فراهم شود و همه باید در این زمینه کمک کنند.

اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای بارورکردن استعدادهای دانش آموزان است

وی با بیان اینکه امروز نسبت به گذشته امکانات و رفاه بهتری برقرار است گفت: باید از این ظرفیت‌ها بهره کافی برده شود و بین کانون‌های آموزشی و مراکز دینی و علمی باید ارتباط خوب و قوی و تعامل وجود داشته باشد تا بتوانند با هم افزایی در تربیت فرزندان موفق عمل کنند.

ضرورت آشنا کردن فرزندان با مساجد

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه حضور در مساجد و کلاس‌های فرهنگی و قرآنی به تربیت صحیح فرزندان کمک می‌کند، یادآور شد: مساجد سنگر و محل جنگ با نفس و دشمن بیرونی است و والدین باید فرزندان خود را از کودکی با دین و به خصوص مساجد آشنا کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه امامت و ولایت گفت: باید فرزندان خود را با سیره و روش ائمه (ع) و امام علی (ع) و معارف دینی و ولایت هر چه بیشتر آشنا کنیم و از فرصت آئین‌های این ایام از جمله دعای عرفه، نماز عید قربان و عید غدیر برای حضور و آشنا کردن فرزندان با شعائر و مضامین دینی بهره کافی برده شود.

وی بیان کرد: رشد و نمو فرزندان با تربیت اسلامی علاوه بر آنکه برای زندگی خود آنها مفید و مؤثر است برای والدین نیز در دنیای و آخرت خیر و برکت و صدقه جاریه است.

اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای بارورکردن استعدادهای دانش آموزان است

وی از تلاش همه دست‌اندرکاران و متولیان برگزاری کلاس‌های اوقات و فراغت قدردانی کرد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306236

مهمترین اخبار ایران و جهان: