نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 13:17

برجام هیچ تاثیری در معیشت مردم نداشت

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای مردم روشن است که توافق برجام نه تنها عایدی اقتصادی و معیشتی نداشت، بلکه باعث عدم همکاری همسایگان در شرایط تداوم تحریم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۴ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: پس از احیای قرارداد گازی ترکمنستان توسط وزارت نفت بدون برجام، حامیان رسانه‌ای دولت قبل نوشتند که این مسئله هیچ ارتباطی با برجام نداشته و همان زمان نیز امکان پرداخت مطالبات وجود داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اولاً اگر می‌شد چرا شما که زبان دنیا را بلد بودید از کدخدا مجوز نگرفتید، ثانیاً در پاسخ رسمی وزارت خارجه به سوال بنده آمده است که فروردین ۹۶ وزیر خارجه ترکمنستان به طرف ایرانی عنوان کرد که طرف ایرانی پس از حل مسئله برجام بدهی خود را نقداً پرداخت کند، اما با توجه به عدم انتقال پول امکان اجرایی شدن نیافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهر ماه ۹۷ طرف ترکمنی با پرداخت بدهی از طرف کره جنوبی موافقت کرد، اما پس از نیاز به مجوز آمریکا منصرف شد. برای مردم روشن است که توافق برجام نه تنها عایدی اقتصادی و معیشتی نداشت، بلکه باعث عدم همکاری همسایگان در شرایط تداوم تحریم نیز بود. در حال حاضر بدون تغییر در شرایط برجامی مسئله حل شده، اما اینکه محمدجواد ظریف عامل آن خیانت یعنی ژنرال زنگنه را عضو برجسته کابینه و دارای سوابق برجسته می‌داند، باعث تأسف است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307780

مهمترین اخبار ایران و جهان: