نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 11:22

رسیدگی بازرسی کرمان به ۱۳۰۰۰ اعلامیه و شکواییه مردمی

بازرس کل استان کرمان گفت: ۱۳ هزار اعلامیه و شکواییه در بازرسی استان کرمان طی سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد آبیار پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: خبرنگاران در استان کرمان امین و مورد اعتماد دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه قضایی هستند و استان کرمان کمترین مشکلات و پرونده‌های مطبوعات را دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه هفتم تیر بیان کرد: آثار شهید بهشتی و سیاست‌گذاری وی در قوه قضاییه جاری و ساری است.

بازرس کل استان کرمان ادامه داد: ۱۶۷ گزارش هشداری طی نامه به دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ارسال شده است و با این هشدارهای سازمان بازرسی، اقدامات پیشگیرانه توسط مدیر دستگاه انجام شده است.

آبیار با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار شکایت مردمی در استان کرمان طی یکسال گذشته داشته‌ایم، بیان کرد: برخی از شکوائیه‌ها رفع می‌شود و بعضی از شکوائیه‌ها هم مبنای گزارش شده است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته حدود ۷ هزار اطلاعیه توسط مردم به بازرسی استان کرمان ارائه شده که بعضی از این اطلاعیه‌ها منجر به کشف فساد شده است.

آبیار با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار اعلامیه و شکواییه در بازرسی استان کرمان طی سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته است، ابراز داشت: بعضی از کارمندان دولت نوکری مردم را انجام نمی‌دهند و بعضی از آنها هم برخورد خوبی ندارند و در این در حالی‌ست که ما نان‌خور مردم هستیم و باید به مردم احترام گذاشت.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد کار سخت و طاقت‌فرسایی‌ست و مفسدان حرفه‌ای شده‌اند و سال گذشته ۲۲۵ پرونده کیفری و تخلفات اداری تشکیل شده است و ترک‌فعل بیشترین فراوانی را در بین پرونده‌ها دارد.

بازرس کل استان کرمان با تاکید بر اینکه اکثر مدیران و کارکنان ما سالم و پاکدست هستند، اظهار داشت: ۱۱۷ نفر از کارکنانی داشتیم که مرتکب جرم مانند ترک فعل، اختلاس، ارتشا، تصرف غیرقانونی، تصدی بیش از یک شغل و تبانی در معاملات دولتی شده‌اند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307680

مهمترین اخبار ایران و جهان: