نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 17:26

برگزاری تورهای گردشگری در فارس موجب معرفی ظرفیت های استان می شود

شیراز-معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت:برگزاری «تورهای گردشگری» در فارس عاملی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان به جهانگردان کشور چین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرخ‌زاده در دیدار با سرکنسولگری چین با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر استان فارس در حوزه‌های مختلف و روابط مناسب بین دو کشور ایران و چین فعالیت کنسولگری این کشور در جنوب و ایجاد روابط نزدیک‌تر با استان‌های جنوبی را گامی مهم در راستای توسعه اقدامات مشترک توصیف کرد.

او یادآور شد: استان فارس با دارا بودن بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت شده، ۷۲ شهرک صنعتی، ۱۰۰ هزار هکتار کاشت گیاهان دارویی، سرآمد بودن در پزشکی و درمان، دارا بودن منطقه ویژه اقتصادی در سه زمینه صنعتی، دانشگاهی و سلامت، ظرفیت‌های مربوط به نفت و گاز، همجواری با بوشهر و منطقه استراتژیک عسلویه، وجود منطقه ویژه اقتصادی لامرد، وجود معادن غنی و مرغوب سنگ در شمال استان و مزارع بزرگ انجیر دیم در شرق و… نمادی از همه ظرفیت‌های کشور ایران محسوب می‌شود.

فرخ‌زاده با اشاره به این ظرفیت‌های کم نظیر بر آمادگی استان فارس در همه حوزه‌ها با کشور چین تاکید کرد و در ادامه افزود: یکی از زمینه‌های مهم و ارزشمند همکاری دو جانبه باشد؛ چرا که شیراز شهری زیبا و فارس استانی سرشار از مکان‌های دیدنی است و تا کنون نیز گروه‌های مختلفی از کشور چین با هدف گردشگری به این استان سفر کرده‌اند.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان عنوان کرد: آمادگی داریم «فم تورها» از آژانس‌های قدرتمند چین به فارس سفر کنند و با کسب اطلاعات درباره این دیار کهن زمینه تبلیغات برای سفر چینی‌ها به استان را فراهم نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293280

مهمترین اخبار ایران و جهان: