نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:19

شهادت ۳ فلسطینی/صهیونیست‌ها دست به دامن بالگرد شدند

شهادت سه فلسطینی در کنار مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر اشغالگران صهیونیست و زخمی شدن شش نظامی صهیونیست از جدیدترین تحولات درگیری‌های اردوگاه جنین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین گزارش داد که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد فلسطینی‌های زخمی شده در حمله نظامیان صهیونیست، به ۲۹ نفر افزایش یافته است.

شبکه الجزیره به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که در جریان حمله صبح امروز نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین سه فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی برای نجات دادن جان نظامیان خود و بیرون آوردن نظامیان زخمی شده، از یک فروند بالگرد نظامی استفاده می‌کند.

این در حالیست که گردان جنین وابسته به گروهان‌های قدس اعلام کرد که بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی را در آسمان جنین هدف تیراندازی قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از قدرت بمب‌هایی که نیروهای مقاومت علیه آنها در اردوگاه جنین استفاده کرده‌اند، در بهت و حیرت به سر می‌برند.

سایت عبری زبان واللا گزارش داد که تعداد نظامیان زخمی شدن در کمین نیروهای مقاومت فلسطین در اردوگاه جنین به شش تن افزایش یافته که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

در همین حال، گردان جنین اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین در جریان عملیات خود در اردوگاه جنین موفق شدند با شلیک گسترده گلوله به سمت یک فروند بالگرد نظامی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در محله الحابریات که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد، این بالگرد را مجبور به عقب نشینی از منطقه کنند.

خلبان بالگرد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از ترس هدف قرار گرفتن توسط نیروهای مقاومت، اقدام به شلیک منور کرده است.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که برای نخستین بار از زمان نبرد اردوگاه جنین در سال ۲۰۰۲ تاکنون، بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی یک نقطه در نزدیکی مسجد الجابریات واقع در این اردوگاه را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست توسط فلسطینی‌ها، یک واقعه دردناک و بسیار پیچیده است. این رسانه‌ها همچنین به خسارات وارده به خودروهای نظامیان صهیونیست در جریان گرفتار شدن در کمین نیروهای مقاومت اشاره کردند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که آنچه در اردوگاه جنین رخ داد یک واقعه استثنایی به شمار می‌رود که باعث شد نیروی هوایی از یک فروند بالگرد آپاچی برای نجات جان نظامیان صهیونیست استفاده کند. این اقدام یک حرکت نادر به شمار می‌رود که از زمان انتفاضه دوم فلسطین تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1294836

مهمترین اخبار ایران و جهان: