نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 09:25

بانوان ایران در ورزش آلیش صاحب سبک و قدرتمند هستند

نور - مربی کشتی آلیش بانوان در آسیا نگاه جنسیتی به رشته کشتی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: این درحالی که بانوان ایران در این رشته صاحب سبک و قدرتمند هستند.

هدی نقیبی که به عنوان بهترین مربی کشتی آلیش آسیا در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر کشتی را ورزش اول خانواده خود دانست و گفت: زمانی که شروع به فعالیت در این رشته کردم با سختی‌ها و ناملایمت های بسیار و حتی شکست مواجه شدم اما نه تنها ناامید نشدم بلکه با شوق و انگیزه بیشتری دوباره شروع کردم و در کنار انگیزه و تلاشم، صبوری پیشه کردم و بنظرم کلید رسیدن به هر موفقیت کوچک و بزرگی، آرامش، صبر و پشتکار و تلاش است.

نقیبی تصریح کرد: متأسفانه نگاه جنسیتی به این رشته مشهود است و نظر و نگاه آقایان بر این است که کشتی صرفاً یک رشته ورزشی مردانه است و خوشحالم که اولین مربی خانم از غرب استان مازندران و از شهرستان نور در این رشته شروع به فعالیت کردم و همچنین اولین مربی بانو هستم که به عنوان بهترین مربی در سال ۲۰۲۳ آسیا انتخاب شدم.

وی همچنین گفت: ورزش و کشتی نه تنها مشکل و مانعی در زندگی من ایجاد نکرده بلکه سبب نشاط بیشتر برای داشتن خانواده‌ای سالم‌تر شده است و هدف من نیز ایجاد انگیزه دوچندان در بین علاقه مندان به ورزش، سوق دادن نوجوانان و جوانان به ورزش ودوری از تفریحات کاذب و آسیب زننده و حفظ ارزش یک خانم به دور از نگاه ناعدالتی و جنسیتی است.

نقیبی در ادامه از معرفی ۴ کشتی گیر شامل زهرا ابراهیمی، رقیه دیوسالار، سارا اسدی و مهتاب دیوسالار از شهرستان نور به اردوی تیم ملی و سه داور خانم مستانه جان محمدی به عنوان اولین داور رسمی کشتی آلیش، ندا نقیبی و فاطمه حسین زاده خبر داد.

بهترین مربی کشتی جهان با اشاره به تقدیم مدال و حکم خود به خانواده شهید کشتی گیر شهید شاهرخ ضرغام گفت: مایه افتخار و مباهات من است که فرصتی پیش آمد تا این کار را برای آرامش دلم انجام دهم و امیدوارم دعای ایشان همواره بدرقه راه من در این عرصه باشد.

نقیبی با ابراز امیدواری نسبت به آینده کشتی بانوان ایران گفت: با توجه به سابقه حضور در میادین بین المللی، زنان ایران را همچون مردان، زنانی قدرتمند و صاحب سبک در این رشته می بی نم که از کل دنیا یک سر و گردن بالاترند و امید دارم با توجه به سیاست‌های فدراسیون، آقای دبیر و رایزنی‌های بین المللی ایشان مسیر پیشرفت و حضور در میادین بین المللی برای بانوان ما هموارتر گردد.

وی با اشاره به اینکه مربی تمام تیم‌ها مرد بودند گفت: در هنگام اهدای مدال دو مربی مرد در مقام‌های دوم و سوم ایستاده و من تنها خانمی بودم که توانستم سکوی اول را فتح کنم از همین رو، از اهتزاز پرچم کشورم حس غرور داشتم و افتخار کردم که می‌توانم نمایشگر قدرت و جایگاه زنان سرزمینم باشم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309736

مهمترین اخبار ایران و جهان: