نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 07:19

نیاز 700 میلیارد تومانی تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر قیدار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه بر اساس مطالعات سال ۱۴۰۱ برآورد اولیه‌ای که انجام شده است ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر قیدار نیاز است، گفت: در حال حاضر ما پیگیر اخذ مجوز ماده ۲۳ برای ایجاد ردیف اجرای و مبادله موافقت‌نامه برای این تصفیه‌خانه هستیم.

علیرضا جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در رابطه با آخرین وضعیت ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری قیدار اظهار داشت: مطالعات فاضلاب شهر قیدار از سال ۱۳۸۵ آغاز و در سال ۱۳۹۱ تمام شده است، این در حالی است که به دلیل ایجاد فاصله بین مطالعات و اجرا، مجدد در سال ۱۴۰۱ یک بازنگری در خصوص این تصفیه‌خانه انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه این بازنگری در سال گذشته مصوب شد و در حال حاضر ما پیگیر اخذ مجوز ماده ۲۳ برای ایجاد ردیف اجرای و مبادله موافقت‌نامه هستیم، تصریح کرد: هرموقع مجوز داده شود و مبادله موافقت‌نامه انجام شود، پیمانکار انتخاب کرده تا کارهای اجرای آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات سال ۱۴۰۱ برآورد اولیه‌ای که انجام شده است ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر قیدار  نیازاست، این در حالی است که مطمعنا در حال حاضر این میزان مبلغ دو برابر شده است، گفت: این تصفیه خانه جمعیت ۷۰ هزار نفری قیدار را تحت پوشش قرار خواهد داد.

جزءقاسمی با بیان اینکه افق این طرح برای سال ۱۴۳۰ پیش‌بینی شده است، افزود: طول شبکه پیش‌بینی شده ۹۲ کیلومتر است و این تصفیه‌خانه دو کیلومتر خط انتقال دارد و همچنین دو ایستگاه پمپاژ با مجموع دبی ۴۸ لیتر بر ثانیه نیاز است که ساخته شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ظرفیت تصفیه‌خانه را ۱۱ هزار و ۳۸۲ مترمکعب در شبانه‌روز اعلام کرد و عنوان داشت: هر زمان که اعتبارات برای این تصفیه‌خانه تخصیص داده شود، شرکت آب و فاضلاب هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای انجام کار ندارد.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه‌ای که برای شهر قیدار طراحی شده است از نوع لجن فعال و با هوادهی گسترده و با قابلیت حذف ازت است، یادآور شد: برای تکمیل این پروژه پیگیر مشارکت بخش خصوصی هم هستیم ولی در حال حاضر کسی اعلام آمادگی نکرده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309680

مهمترین اخبار ایران و جهان: