نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:36

ایجاد بازار تخصصی عرضه آبزیان در اردبیل ضروری است

اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: باید در سریعترین زمان ممکن مقدمات شناسایی زمین مناسب برای ایجاد بازار تخصصی عرضه محصولات آبزی انجام بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه استانی توسعه بازار آبزیان در استانداری اردبیل با اشاره به ضرورت ایجاد بازار عرضه محصولات آبزیان و اینکه بالاترین نرخ رشد مصرف پروتئین باید مربوط به آبزیان باشد، اظهار کرد: توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات با کیفیت مناسب نقش مهمی را در امنیت غذایی جامعه ایفا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی برای مصرف ماهی نیازمند تأمین زیرساخت‌ها از جمله مکان مناسب خرید و فروش آبزیان است، تصریح کرد: باید در سریع‌ترین زمان ممکن مقدمات شناسایی زمین مناسب برای ایجاد بازار تخصصی عرضه محصولات آبزی انجام بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر ضرورت گنجاندن آبزیان در سبد غذایی خانوارها تاکید کرد و گفت: باید سرانه مصرف آبزیان استان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم که لازمه این کار، ایجاد بازارهای تخصصی عرضه محصولات آبزی در سطح استان است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه مکانی مراکز فیزیکی عرضه آبزیان باید در اولویت باشد، افزود: اگر بازار تخصصی عرضه محصولات آبزی در سطح استان راه‌اندازی شود، بی‌شک علاوه بر اینکه محصولات با کیفیت مناسب به دست مردم می‌رسد، بلکه گام بزرگی در ایجاد اشتغال نیز برداشته می‌شود.

محمد اله بخش در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت شیلات استان کارهای بزرگی آغاز شده که می‌توان به افزایش میزان یک هزار و ۵۰۰ تن محصولات آبزی نسبت به سال گذشته اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به این میزان تولید، مصرف سرانه استان از متوسط مصرف سرانه کشوری پایین بوده، بنابراین در نظر داریم در راستای برطرف‌سازی این موضوع بازارهای مصرفی را ایجاد و توسعه دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: یکی از اهداف مهم و اساسی سازمان شیلات توسعه و افزایش سهم آبزیان در امنیت غذایی است که با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده علاوه بر تلاش برای تأمین امنیت غذایی، تمرکز خود را بر توسعه بازار و همچنین توسعه عرضه محصولات با کیفیت در استان قرار داده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309880

مهمترین اخبار ایران و جهان: