نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:29

‌ورود جدی‌تر دستگاه قضا در زمینه وقایع ۸ مهر زاهدان

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضا در مورد وقایع زاهدان که تخلفاتی از جوانب مختلف رخ داده، ورود جدی‌تر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: در مورد وقایع زاهدان، مکرر عرض کرده‌ام تخلفات از جوانب مختلف و از اطراف قضایا رخ داده و این طور نبوده که یک تخلف و از یک ناحیه باشد و از دستگاه قضا انتظار می‌رود ورود جدی‌تری داشته باشد.

وی، اعتقاد و عمل به این مسیر را عین عدل دانست و اظهار کرد: عدل یعنی هر چیزی جای خودش باشد و حق به حق دار برسد و هر چیزی را متناسب با حقیقتی که هست باور داشته باشیم یعنی خدا را به درستی بشناسیم، جایگاه خود را در برابر خداوند بشناسیم، تمسک به ذیل ولایت الهی داشته باشیم و این ولایت الهی است که ما را به عدل دعوت می‌کند و ما هم باید در زندگی به عدالت عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ماجرای قنبر و مجازات وی از سوی امیرالمؤمنین (ع) به خاطر سه ضربه شلاق بیشتر زدن، بیان کرد: امام علی (ع) اهل مراعات همراه ویژه‌اش قنبر نبود و تضعیف دستگاه حکومت، مضحکه دشمن یا رنجش دوستان را در نظر نگرفت و این‌ها در مرام امام علی (ع) نیست و برای ایشان، عدالت اصل است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از همراهان ایشان، گفت: دشمنان از دیرباز، هم ترور شخصیت و هم ترور شخص را برای بزرگان در نظر داشته‌اند و در آن زمان نیز فضای سنگینی علیه ایشان ایجاد شده بود و نامه امام خمینی (ره) فضا را تا حدی تغییر داد و دشمنان هم در ترور آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) ناکام بودند و خداوند این شخصیت بزرگ و حکیم فرزانه را برای رهبری انقلاب اسلامی ذخیره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303880

مهمترین اخبار ایران و جهان: