نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 12:59

هیچ واحد تولیدی به دلیل داشتن پرونده قضایی تعطیل نشده است

رئیس کل دادگستری لرستان بر تحقق شعار سال و حمایت از واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و گفت: در سال گذشته هیچ واحد تولیدی به دلیل داشتن پرونده قضایی و اجرای حکم تعطیل نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سعید شهواری ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: این شهدای گرانقدر نقش مهم و ارزنده‌ای در تثبیت انقلاب اسلامی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی دارای شخصیت برجسته و ماندگاری بود که بدون تردید از ارکان و عناصر اصلی انقلاب اسلامی محسوب می‌شد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شهید بهشتی از چهره‌های درخشان فکری و سیاسی کشور بود، افزود: مجاهدت‌های این شهید طی سالیان متمادی در به ثمر رسیدن نهضت و تحکیم نظام جمهوری اسلامی نقشی پر رنگ و موثر است.

شهواری بیان داشت: امید می‌رود سیره سیاسی و اجتماعی و روش شهید در تربیت نیروها و بالنده کردن افراد جامعه همچنان مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی به وضعیت دادگستری لرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۳۷۲ هزار و ۲۷۶ فقره به دادگستری استان وارد شد که ۳۷۷ هزار مورد آن مختومه شد که نشان دهنده عملکرد مثبت این مجموعه در سال ۱۴۰۱ است.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: در اجرای احکام حقوقی و کیفری نیز تعداد ۵۸ هزار و ۵۱۱ فقره پرونده وارد شد که تعداد ۶۱ هزار و ۱۳ پرونده مختومه گردید.

شهواری، تعداد پرونده‌های مسن دادگستری استان در ابتدای سال گذشته را ۱۸ هزار و ۳۸۶ فقره عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد پرونده تا پایان سال گذشته به ۱۶ هزار پرونده کاهش پیدا کرد.

وی در خصوص مجازات‌های جایگزین حبس، بیان داشت: رشد ۶۰ درصدی در استفاده از مجازات‌های جایگزینی حبس را در دادگستری استان شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان، ابلاغ الکترونیکی در این مجموعه را ۹۴ درصد خواند و افزود: همچنین آمار دادرسی الکترونیکی استان به ۸۲ درصد رسیده است.

شهواری اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه از تغییر کاربری حدود ۴۵۰ هکتار زمین زراعی و باغات استان جلوگیری شد.

وی بر تحقق شعار سال و حمایت از واحدهای تولیدی استان تاکید و خاطرنشان کرد: در سال گذشته هیچ واحد تولیدی به دلیل داشتن پرونده قضایی و اجرای حکم تعطیل نشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به استفاده از ظرفیت ستاد صبر و صلح یاران برای ایجاد سازش، تصریح کرد: در شعب حل اختلاف ویژه زندان‌های استان، تعداد ۱۰۰۴ پرونده مطرح و منتهی به سازش و در نتیجه ۳۱۶ زندانی آزاد شد.

شهواری ادامه داد: در شورای حل اختلاف طی سال گذشته به ۱۱۹ هزار پرونده رسیدگی شده که آمار گذشت ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بر برخورد جدی و بدون اغماض با جرائم سنگین و خشن از قبیل قتل‌های عمدی، تیراندازی، سرقت مسلحانه، اراذل و اوباش، قاچاق سلاح و موادمخدر تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان رفع اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های ورودی، افزایش میزان سازش، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را از مهمترین برنامه‌های این مجموعه در سال جاری عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303636

مهمترین اخبار ایران و جهان: