نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:12

رسالت پارک علم و فناوری ایجاد ارتباط بین علم و صنعت است

رشت- رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: رسالت پارک علم و فناوری ایجاد ارتباط بین علم و صنعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حاتم زاده صبح دوشنبه در نخستین مراسم تجلیل از واحدهای شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه بر لزوم همکاری متقابل علم و صنعت تاکید کرد و گفت: خدمت علم و نوآوری به صنعت و در قبال آن خدمت صنعت به علم و نوآوری حلقه‌ای مفقوده در حوزه صنعت استان است.

وی افزود: چنانچه این ظرفیت‌های صنعت و علم به هم پیوند داده شود شاهد افزایش چشمگیری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد سرانه و رشد اقتصادی خواهیم بود.

حاتم زاده اضافه کرد: هم اکنون شرکت‌های بسیار ارزشمندی در گیلان در حال فعالیت و تولید هستند که بعضاً محصولاتی با تکنولوژی بسیار بالا را تولید می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در گیلان ادامه داد: رسالت اصلی پارک علم و فناوری به عنوان حلقه واسط دولت و صنعت ایجاد ارتباط بین علم و صنعت است تا از سویی کاستی‌های صنعت را توسط علم و از سویی دیگر نیازمندی‌های عملی و کاربردی علم را با صنعت پوشش داده و بتواند در توسعه صنعت و ایجاد نوآوری در صنعت و خلق ارزش نقش آفرینی کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: اشخاص و شرکت‌های دارای ایده و فکر نو مورد حمایت‌های پارک علم و فناوری قرار می‌گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441136

مهمترین اخبار ایران و جهان: