نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 07:30

خبر خوب| در این مسجد یزدی بنشینید با رفقا گپ بزنید!

«جَهِزوا مَلاجِئُکُم»: پناهگاه‌هایتان را آماده کنید! این پیام دو کلمه‌ای را سید حسن نصرالله سال 2015 بعد از حملهٔ موشکی اسرائیل به القنیطره و ترور چند نفر از اعضای حزب‌الله خطاب به رژیم صهیونیستی منتشر کرد. پیام تهدیدآمیزی که حاکی از ایمان قلبی و کوهی از اعتقاد به پیروزی بود. اعتقادی که از پیروزی‌های پیشین حزب‌الله نشأت می‌گرفت.

گروه خبر خوب: «جَهِزوا مَلاجِئُکُم»: پناهگاه‌هایتان را آماده کنید! این پیام دو کلمه‌ای را سید حسن نصرالله سال 2015 بعد از حملهٔ موشکی اسرائیل به القنیطره و ترور چند نفر از اعضای حزب‌الله خطاب به رژیم صهیونیستی منتشر کرد. پیام تهدیدآمیزی که حاکی از ایمان قلبی و کوهی از اعتقاد به پیروزی بود. اعتقادی که از پیروزی‌های پیشین حزب‌الله نشأت می‌گرفت. یکی از مهم‌ترین پیروزی‌ها در جنگ 33روزه در سال 2006 رقم خورد. پیروزی دلچسبی که به جهانیان ثابت کرد قدرت پوشالی رژیم اشغالگر قدس را که در سایهٔ تلاش‌های رسانه‌ای غرب، بزرگنمایی می‌شود، می‌توان شکست داد!

رهبر فرزانهٔ انقلاب 23 مرداد را به مناسبت پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33روزه «روز مقاومت اسلامی» نامگذاری کرده‌اند. این روز نه صرفاً به خاطر این رویداد نظامی، بلکه به خاطر تحقق راهبردی که امام خمینی (ره) آن را پایه‌گذاری و رهبر انقلاب آن را پیگیری کردند، اهمیت کلیدی دارد. مقاومتی که باعث عزت اسلام است.

با این امید که روزی شر همهٔ فاسدان و ظالمان از سر مردم دنیا کم شود به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم...

 

راننده بامرام کامیونت، مسافران بی‌آرتی خراب را سوار کرد

یکی از موارد مصرف زکات، کمک به در راه‌ماندگان است. این نشان از اهمیت کمک به این افراد دارد. چه فرقی می‌کند در کشوری غریب بین راه مانده باشید یا در جاده‌ای بیابانی یا وسط یک اتوبان شلوغ در مرکز شهر؟ وقتی نه در مبدأ باشید، نه در مقصد، یعنی بین راهید!

خبر رسیده که اخیراً یک اتوبوس بی‌آرتی خط پایانهٔ جنوب-پایانهٔ افشار بین راه خراب شده و مسافران حیران و سرگردان وسط اتوبان مانده بودند که یک راننده کامیونت خیر و خوش‌مرام وارد صحنه می‌شود. او مسافران را سوار کامیونت خود می‌کند تا دست‌کم از وسط اتوبان به نقطه‌ای برساند که بتوانند تاکسی بگیرند.

فکر می‌کنید همین کمک ظاهراً کوچک، از چشم خدا دور می‌ماند؟ این رانندهٔ خوش‌قلب روزی از جایی که انتظارش را ندارد، پاسخ این کار زیبایش را می‌گیرد. کاش آن روز همان قدر دلش شاد شود که امروز عشق و امید را در قلب ما زنده کرد.

 


این مسجد یزدی به محض تمام شدن نماز جماعت تعطیل نمی‌شود!

مساجد را زنده و پویا نگه داریم

«مسجدها را من شنیدم خلوت شده است و این تأسف دارد. مساجد را پر کنید... سنگر است اینجا. این دژهای محکم را محکم نگاه دارید. تکلیف است امروز.». این جملات انگار برای امروز ما گفته شده‌اند. نه؟ اما این‌ها را امام خمینی (ره) حدود 40 سال پیش فرموده‌اند. گرایی که یک رهبر حکیم و دانا مثل امام خمینی به ملت می‌دهد، قطعاً راهگشا و چارهٔ بسیاری از مشکلات خواهد بود.

در همین دوران ما، در شرایطی که بسیاری از مساجد فقط برای نماز آن هم هر وعده کمتر از 1 ساعت بازند، متولی این مسجد باصفا در شهر یزد، نه‌تنها بعد از نماز درب مسجد را نبسته، بلکه برای کسانی که می‌نشینند و با هم گپ می‌زنند، چای هم می‌آورد.

ای کاش متولیان، مساجد را طوری مدیریت کنند که مسجد بشود خانهٔ امن اهالی محل و پناه مسافران. کجا بهتر از مسجد برای باخبر شدن از مشکلات هم‌محلی‌ها و نفس تازه کردن مسافران غریب برای ادامهٔ مسیر؟

 


درمان رایگان برای سه دهک اول درآمدی

چتر حمایت کامل بیمه بر سر سه دهک اول جامعه

اصطلاحی باب شده بود که می‌گفت «خدا نکند کارت به بیمارستان و دوا و درمان بیفتد که جیب خودت و کل اطرافیانت خالی می‌شود!». این گزاره کنایه از هزینه‌های گزاف بهداشت و درمان در کشور ما بود. در حالی که رهبر انقلاب سال‌ها پیش فرموده بودند «وقتی بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند، باید جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد.». طبیعتاً مخاطب این جمله مسئولین بهداشت و درمان کشور هستند که باید شرایط درمان و مریض‌داری را برای مردم آسان‌تر کنند تا خانوادهٔ بیمار علاوه بر غصهٔ درد و بیماری عزیزش، غصهٔ هزینه‌های درمان او را هم متحمل نشود.

در همین راستا پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمهٔ رایگان قرار گرفته بودند. اما دیروز خبر آمد که علاوه بر بیمهٔ رایگان، قرار است دولت همهٔ خدمات بستری و سرپایی سه دهک نخست را در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی، رایگان ارائه کند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته تمام حق بیمهٔ مشمولان سه دهک اول درآمدی را دولت می‌پردازد. او به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستور داده که سامانه‌های الکترونیک خود را خیلی زود برای اجرای این دستورالعمل آماده کنند. تعیین مشمولان دهک‌های درآمدی مختلف بر عهدهٔ وزارت رفاه و پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان است.

با اعلام این خبر خوب، دعا می‌کنیم خداوند لباس سلامتی و شفا را بر تن تمام بیماران بپوشاند. آمین.

 

دو ساعت تأخیر ماشین سنگین به خاطر استراحت مسافران در سایه

باز هم می‌خواهیم از مرام یک رانندهٔ ماشین سنگین برایتان بگوییم که در گرمای طاقت‌فرسای این روزها سایه‌ای بر یک ماشین سواری انداخته تا در آرامش و خنکای سایه استراحت کنند.

او برایمان نوشته کنار جاده در ماشینش خوابیده بوده و صبح موقع حرکت، یک پژو پارس را دیده که در سایهٔ ماشین بزرگ او پارک شده و سرنشینان آن خوابیده بودند. این رانندهٔ کاردرست، حرکت خود را 2 ساعت به تأخیر انداخته تا این مسافران بدون مزاحمت نور آفتاب بتوانند استراحت کنند.

مردمانی چنین خوب با احساساتی این‌قدر زیبا و نوع‌دوستانه کجای دنیا پیدا می‌کنید؟ خوش به حال ما با این مردم دوست‌داشتنی.

 

در انجام وظیفه حاجت هیچ استخاره نیست!

گاهی توفیق‌هایی از آدم سلب می‌شود یا خیرهایی از دسترس او خارج می‌شود که دلیلش تأخیر و تعلل در انجام یک وظیفه است. از عقب انداختن کارهای کوچک آغاز می‌شود و به کارهای بسیار بزرگ می‌رسد. «سید محمدمهدی میرباقری» در کتاب «تربیت ولایی» می‌نویسد این تأخیر و تعلل‌ها حالتی را در روح انسان ایجاد می‌کند که او قدرت بهره بردن از فرصت‌ها را از دست می‌دهد.

برای همهٔ ما پیش آمده که در هنگام اذان، مشغول کاری بوده‌ایم و فکر کرده‌ایم بعد از تمام شدن کار، نمازمان را می‌خوانیم. در حالی که می‌توانستیم دست از کار بکشیم و بعد از نماز اول وقت، دوباره مشغول آن کار شویم. همین تأخیر در انجام وظیفه، خود محروم شدن از فضیلت نماز اول وقت است. اما محرومیت‌های دیگری را نیز در پی دارد. به بیان آیت‌الله میرباقری در این کتاب، کم‌کم کار به جایی می‌رسد که انسان از فضیلت نصرت و یاری معصوم، که همه در آرزوی آن هستیم، محروم می‌شود؛ و چه محرومیتی از این حسرت‌سازتر؟

پس تعلل در انجام وظیفه را کنار بگذاریم تا به لطف خدا از موفقیت‌ها و خیراتی که در پی انجام به موقع وظیفه در انتظارمان است، محروم نشویم.

 

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440980

مهمترین اخبار ایران و جهان: