نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 15:31

اعزام هیئت تجاری و اقتصادی مازندران به روسیه

ساری- استاندار مازندران با اشاره به اعزام اولین هیئت بلندپایه تجاری و اقتصادی استان در دولت کنونی به روسیه گفت: اولویت های دیپلماسی اقتصادی در این سفر تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اعزام هیئت بلند پایه تجاری به روسیه درباره اهداف سفر اظهار داشت: تعامل و دیپلماسی اقتصادی به روسیه و کشورهای حاشیه خزر از اولویت‌های دولت است زیرا روسیه یکی از کشورهای مؤثر در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به قدمت روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه اظهار داشت: با توجه به اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی و تجارت تعریف شده در استان این اولین سفر خارجی استان در دولت کنونی به شمار می‌رود.

وی بررسی تعاملات تجاری اقتصادی را از جمله اهداف این سفر بیان کرد و گفت: این هیئت به سه استان ولگاگراد، آستراخان و مسکو اعزام می‌شود و با مقامات هر سه استان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

حسینی‌پور با اظهار اینکه هیئت تجاری و اقتصادی مازندران مرکب از بخش دولتی و خصوصی است، ادامه داد: بیشتر اعضای این هیئت از بخش خصوصی است.

استاندار مازندران یادآور شد در این سفر فرصت‌های اقتصادی دو منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در زمینه نفت و گاز، ترانزیت و محصولات دامی و کشاورزی به بحث و تبادل نظر می‌پردازیم.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدن و ترانزیت مواد معدنی یادآور شد: فعال کردن کریدور شماره جنوب یکی از اهداف این سفر به شمار می‌رود.

وی تجارت با روسیه را یکی از اصلی‌ترین محور این هیئت ذکر کرد و گفت: امیدواریم مازندران بتواند بیشترین سهم در تجار کریدور شمال جنوب به خود اختصاص دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366280

مهمترین اخبار ایران و جهان: