نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 16:15

عبداللطیف رشید: عراق و پاکستان از تروریسم آسیب دیده‌اند

رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر کشور پاکستان با او در بغداد، بر اهمیت تحکیم همکاری‌های مشترک بین دو کشور و راه‌های ارتقای آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در بغداد از رانا ثناء الله خان، وزیر کشور پاکستان و هیئت همراهش استقبال کرد.

در این دیدار رئیس جمهور عراق بر اهمیت تحکیم همکاری‌های مشترک بین دو کشور و راه‌های ارتقای آن به ویژه در زمینه های امنیتی و آموزش نظامی و همکاری های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: عراق علاقه‌مند به توسعه این روابط و ارتقای آن در سطوح و افق های وسیع تری، به گونه ای است که منافع مشترک دو کشور و ملت های عراق و پاکستان محقق شود.

عبداللطیف رشید همچنین بر اهمیت هماهنگی و رایزنی در موضوعات مورد توجه مشترک برای ارتقای صلح منطقه ای و جهانی تاکید و اشاره کرد که در حال حاضر تمرکز ریاست جمهوری و دولت عراق بر تحکیم امنیت و ثبات است.

وی ادامه داد: عراق و پاکستان از تروریسم آسیب دیده اند و این امر مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر بین دو کشور است، زیرا تروریسم تهدید و چالشی برای امنیت و ثبات در جهان است.

عبداللطیف رشید: عراق و پاکستان از تروریسم آسیب دیده‌اند

وزیر کشور پاکستان نیز تاکید کرد که کشورش به روابط برادرانه با عراق که مبتنی بر مبانی دین، تاریخ و ارزش‌های مشترک است، توجه ویژه دارد.

وی افزود: پاکستان در کنار عراق ایستاده و از وحدت و حاکمیت آن حمایت می کند.

وزیر کشور پاکستان ابراز امیدواری کرد که کشورش علاوه بر همکاری های تجاری، در زمینه بازسازی و آموزش های نظامی و امنیتی به عراق کمک کند.

در این دیدار همچنین در خصوص تمهیدات انجام شده برای زائران پاکستانی که مایل به شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) هستند، هم بحث و تبادل نظر شد.

همچنین عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق که در این دیدار حضور داشت، بر اعطای تسهیلات به زائران پاکستانی تاکید و اعلام کرد: کمیته مشترکی برای پیگیری اقدامات تشکیل شده است و پیش بینی می شود که حدود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی در مراسم اربعین شرکت کنند.

وزیر کشور پاکستان در پایان این دیدار دعوت عارف علوی، رئیس جمهور کشورش را به عبداللطیف رشید برای سفر به پاکستان ابلاغ کرد. رئیس جمهور عراق نیز از این دعوت تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423480

مهمترین اخبار ایران و جهان: