نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 11:06

دولت برای توسعه سواحل مَکُران مصمم است

چابهار- دبیر اجرایی شورای توسعه مَکُران گفت: دولت سیزدهم برای توسعه سواحل مَکُران مصمم بوده و عزم جدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقان صبح امروز پنجشنبه در سفر به چابهار و بازدید از ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و اقتصادی این منطقه، بر مصمم بودن دولت برای توسعه سواحل مکران تاکید کرد و افزود: در راستای توسعه این سواحل، دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات لازم در حال تکمیل زیرساخت‌ها هست.

وی اضافه کرد: باید کمبودهای سواحل مَکُران در طول سالهای گذشته را در جهت توسعه این خطه، جبران کنیم و اینجا اعلام می‌کنم دولت سیزدهم در این زمینه عزم خوبی دارد برای همین منظور، راه آهن و ساخت جاده‌ها را به سرعت در دستور کار و اجرا قرار داده است.

وی بر تکمیل راه‌های ارتباطی بندر چابهار، بهره برداری از پتروشیمی و فولاد تاکید و تصریح کرد: توسعه سواحل مَکُران، مورد تأکید جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان رده‌های مختلف کشور است.

دبیر اجرایی شورای توسعه مَکُران بیان کرد: این منطقه، در زمینه اقتصاد دریامحور و ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی و گردشگری دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند شتاب دهنده اقتصاد کشورمان باشد.

چابهار آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این بازدیدها، گفت: منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۸۲ هزار هکتار و ۹ پیکره، به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

امیر مقدم افزود: چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، واقع شدن در امن ترین و نزدیکترین مسیر به بازارهای جهانی بخش دیگری از مزیت‌های منطقه آزاد چابهار است، گفت: تسهیلات و مزیت‌های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

شایان ذکر است نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران در این سفر، از پروژه‌های در حال اجرای سواحل مکران بازدید و در جریان آخرین وضعیت ساخت آنها قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424180

مهمترین اخبار ایران و جهان: