نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 15:12

سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی هنوز نهایی نشده است

ساری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان هنوز نهایی نشده است و تحقق آن مستلزم همکاری دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان آهنگر ظهر یکشنبه در مجمع عمومی و همایش مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت مازندران اظهار کرد: دشمن به یقین رسیده است با تغییر سبک زندگی جامعه ایرانی که برگرفته از دین اسلام است؛ راه برای به زانو درآمدن جمهوری اسلامی ایران هموار خواهد شد.

وی افزود: این مجمع به بهانه هم‌افزایی و تعامل بیشتر میان مؤسسات قرآنی شکل گرفت و این شبکه عظیم قرآن در استان نیازمند چنین برنامه‌هایی است و امروز همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی باید تمام توان خود را به میدان بیاورند.

آهنگر عنوان کرد: مطالبه فعالان قرآنی از دستگاه‌های اجرایی باید همین امر باشد و در رأس باید سه دستگاه ارشاد، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی بیان کرد: باید شاهد جریان سازی رویدادهای قرآنی در استان با برگزاری برنامه‌های متنوع و منسجم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی هنوز شکل اجرایی و نهایی به خود نگرفته و باید با کمک تمامی دستگاه‌های متولی این امر مهم محقق شود.

آهنگر گفت: استان مازندران دیار علویان باید در امور قرآنی یک استان پیشاهنگ در کشور باشد و این امر با توجه به ظرفیت‌های قرآنی استان، شدنی است.

وی یادآور شد: برگزاری دوره و کارگاه آموزشی و نیز شناسایی فعالان و تشکل‌های فرهنگی قرآنی در دستور کار است.

لزوم توجه بیشتر به مؤسسات قرآنی

سید مهدی احمدی مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران خواستار توجه بیشتر به مؤسسات قرآنی شد و اظهار کرد: مشکل اصلی ما دیده نشدن اتحادیه قرآن است و متأسفانه مورد توجه واقع نمی‌شویم.

وی افزود: ما را باید استاندار، شهرداران، فرمانداران و مدیران کل استان ببینند و متأسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران خاطرنشان کرد: نمی‌گویم کار انجام نشده است اما کاری که در شأن قرآن باشد هنوز اجرایی نشد و اگر این مؤسسات دیده نشوند، بی‌انگیزه و تعطیل می‌شوند و متأسفانه بسیاری از این مؤسسات در حال ورشکستگی هستند.

وی با اعلام اینکه مشکل اتحادیه قرآن مازندران تنها و تنها با قراردادن بودجه اعتباری حل خواهد شد، گفت: امروز مؤسساتی داریم که از پرداخت قبوض آب و گاز خود عاجزند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران افزود: اتحادیه‌های قرآنی بازوان دو دستگاه متولی ارشاد و تبلیغات اسلامی هستند و همواره پای کار بوده و نیازمند حمایت جدی هستند.

احمدی یادآور شد: ۲۷۵ مؤسسه قرآنی در استان مازندران فعال بوده و تمام این مؤسسات در قالب اتحادیه قرآنی فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1363436

مهمترین اخبار ایران و جهان: