نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 19:01

فعالیت بیش از ۳۵۰ هیئت مذهبی همزمان با ماه محرم در ملایر

همدان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر امسال از ابتدای ماه محرم بیش از ۳۵۰ هیئت مذهبی در این دهه با برنامه‌های مختلف در سطح مساجد، حسینینه‌ها تکایا و سطح شهرستان ملایر فعالیت دارند.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های محرم در شهرستان ملایر؛ اظهار کرد: امسال از ابتدای ماه محرم بیش از ۳۵۰ هیئت مذهبی در این دهه با برنامه‌های مختلف عزاداری، سخنرانی، روضه خوانی و… در سطح مساجد، حسینینه‌ها تکایا و سطح شهرستان ملایر فعالیت دارند.

وی از فعالیت ۲۲۰ نفر از روحانیون و مبلغین در این ایام ماه محرم در سطح شهرستان ملایر خبر داد و افزود: این مبلغین با هدف تبیین قیام عاشورا، سخنرانی، پاسخگویی به سوالات شرعی و برگزاری مراسم‌های محرم فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر هم چنین از فعالیت ۲۰۰ نفر از مداحان در برنامه‌های محرم در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: یکی از تأکیدات در این ایام بحث بصیرت افزایی و روشنگری است که مسئولین هیئت‌ها و سخنرانان و ارکان هیأت خادمین و… بحث بصیرت افزایی را داشته و در این راستا چهار گروه فرهنگی و تبلیغی از قم در این زمینه در مناطق مختلف شهرستان حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان تصریح کرد: در این راستا قرار است که هر در برنامه عزاداری هیئت‌های مذهبی به مباحث معرفی شهدا و قرائت وصیت نامه یک شهید پرداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های صلواتی امسال گسترش داشته و پر شورتر از سال‌های گذشته خواهد بود افزود: این ایستگاه‌ها با محوریت حضور نوجوانان در محلات برپا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر اضافه کرد: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با جهاد کشاورزی اقلام مورد نیاز نذورات هیئت‌ها با تسهیل در اختیار برگزار کنندگان موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1369536

مهمترین اخبار ایران و جهان: